torsdag 22 juni 2017

Helgfrågan v.25

Det har varit lite tyst på bloggen och det beror på att jag börjat jobba heltid.😓
När jag kommit hem har jag varit helt slut.😵 Ja, som ni kanske vet sedan innan (om ni följt min blogg) har jag Sjögrens syndrom och någon myositsjukdom (de kan inte säga vilken). Därför är jag alltid trött som f*n.  Men jag har läst, en hel del. Bland annat en bok som jag fick som överraskningsrecensionsexemplar, den var så himla seg att läsa, för det var helt enkelt inte min typ av bok.
Den var inte dålig heller men jag tyckte den var seg och småtråkig, ska skriva recension sen.
Imorgon är det midsommarafton, men hos oss blir det nog mest mat och kanske något spel eller film. Eller så läser jag bara för midsommarutmaningen är igång idag.

Vad gör du när du råkar ut för en trögläst bok? Gärna exempel på en sådan.
Bonusfråga: Hur firar du midsommar? 

16 kommentarer :

  1. Mysigt att spela spel, jag och sambon gjorde mycket det i vintras men då kom alla ute projekt som att måla och det är lämpligast att syssla med när man inte har små stjälpredor som ska hjälpa till så det går mycket tid till sånt. Dock ser jag framemot att få altanen färdig så man kan sitta där och mysa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Altan är så mysigt, jag har bara en liten veranda.

      Radera
  2. Tyckte bra om Tiden är inte än men kan förstå att du upplever den som lite trög.
    Gäller nog att ha rätt humör till just den boken. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vill nog ha lite mer rafflande böcker, men den var absolut inte dålig.

      Radera
  3. Jag har inte läst Tiden är inte än men tror som Madde att det nog kanske är en bok som det nog gäller att ha rätt humör till, tycker mig ha förstått det på andra som läst den. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  4. Har inte läst just den, men har insett att jag har blivit mer av en humörläsare såhär på senare år. Eller så varierar jag genre mycket mer nu än jag gjorde som ung.

    Mina svar är här i alla fall: https://mariasbokhylla.wordpress.com/2017/06/22/mias-bokhornas-helgfraga-v-25/

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma hoppas du får en fin midsommar trots regn.

      Radera
  5. Hoppas du hittar nåt mer lättläst till helgen! Glad midsommar! Ät mycket jordgubbar, det är bra för både kropp och själ!

    SvaraRadera
  6. Trevlig midsommar. Hoppas du får tid att läsa också!

    SvaraRadera
  7. Känner inte till boken av Boardy. Bra att växla lite med andra böcker när det går trögt med vissa.
    Trevlig midsommar! :)

    SvaraRadera
  8. Hoppas du får en riktigt fin midsommar!

    SvaraRadera