torsdag 8 mars 2018

Hett i hyllan #42

Då är det torsdag och vi kör lite Hett i hyllan titta in hos Monika för att veta hur det går till.
Jag har en hel rad i bokhyllan (kanske mer) som är olästa, här en lite nyare bok som jag fick som överraskningsrec.ex
Handlingen;
Det är en mörk och stormig natt. Tonåriga Meg Murry sitter i sitt rum på vinden, lyssnar på blåsten som river i huset och funderar för sig själv. Hon vantrivs med sin kropp och sitt utseende. I skolan är det mesta jobbigt och krångligt. Och hennes pappa, vetenskapsmannen, har försvunnit efter att ha jobbat med ett mystiskt experiment på uppdrag av regeringen.
Men det är inte bara Meg som är vaken den här natten. Mamma och lillebror Charles Wallace är också uppe, för den mystiska tanten Fru Vadå har kommit på besök och slagit sig ner i deras kök - och hon verkar både veta en hel del om vart Megs pappa kan ha tagit vägen, och om hur de ska kunna få tillbaka honom.
Den vindlande, spännande och banbrytande Ett veck i tiden är en av 1900-talets stora ungdomsboksklassiker.
Här är filmtrailern:
Den verkar spännande.

7 kommentarer :

  1. Den låter ju jättespännande, men jag har inte hört talas om den tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag får ta och läsa den, i alla fall innan filmen

      Radera
  2. Ser gärna filmen men vet inte om jag kommer läsa boken! Man vet aldrig!

    SvaraRadera
  3. Den känner jag inte till och tror inte den skulle vara nånting för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag undra om jag sett den så mycket.

      Radera