torsdag 4 januari 2018

Helgfrågan v. 1

Nytt år och en fräsch start, då har man ofta lite nya tankar om sin blogg och sitt läsande. Man kanske funderar på om man ska vara med på någon utmaning eller flera.

För egen del kommer jag fortsätta med Helgfrågan och Månadens bästa bok, båda kan vem som helst hänga med på när man har lust. Tanken med det är att vi bokbloggare kanske lär känna varandra något bättre. Så kolla vad andra svarar och skriv en liten kommentar.
Jag räknar med att läsa 60 böcker i år (detta år har jag inte summerat klart än men det är över 100). Men senaste tiden har jag varit så himla trött, då har det varit svårt att läsa.📗📘📚

Så vill jag bli sundare, nyttigare mat och fler promenader.🚴

Hur tänker du ditt nya bokår? Har du satt upp hur många böcker du ska läsa i år?
Vilka utmaningar ska du delta i?

BONUSFRÅGA: Något du tänker ändra på för egen del nu när det är nytt år.


22 kommentarer :

  1. Jag kanske ska våga mig på rörligt material. Hm...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är vågat men jag ser framemot det.

      Radera
  2. Det blir nog inte så stora förändrar varken privat eller på bloggen för min del, inte så här i början på året i alla fall, men det kanske ändras senare under året.

    SvaraRadera
  3. Nu, Mia, har jag varit lydig. Hälsat på samtliga deltagare och lämnat kommentar. Det ka n kanske löna sig???

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS 60 böcker kan kanske vara ett hanterligt antal? Fast det kräver ökad läslust för min del.

      Radera
    2. bra jobbat Klimakteriehäxan, du är sällsynt bloggare!

      Radera
  4. Kul att Helgfrågan fortsätter. God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Kul att du fortsätter med Helgfrågan! Jag försöker vara med på Månadens bok, men ibland recenserar jag den långt in i kommande månad, och då har jag inget inlägg att länka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, kan vara lite svårt med fantasin ibland.

      Radera
  6. Jag har skrivit om det i omgångar på bloggen, så nu kör jag en sammanfattning här istället. :)
    Jag har satt 50 böcker som mål, det har jag gjort de två tidigare åren också och det har fungerat bra. Utmaningar jag kör är #hyllvärmare2018 och min egen #läsaalfabetet2018 (finns inlägg och info om det på bloggen) och de är väl båda ganska mycket instagrambaserade. Annars vill jag gärna svara på så många temainlägg som möjligt och månadens bästa bok är något jag borde börja med känner jag så att jag har bättre koll på mig själv. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen att medverka i Månadens bästa bok.

      Radera
  7. det blir inga stora förändringar hos mig heller. det ska i så fall vara promenaderna. trevligt att du fortsätter med Helgfrågan!

    SvaraRadera
  8. Å, så bra att du fortsätter med Helgfrågan och Månadens bästa bok, supertrevligt! :)
    Nyttig mat och promenader låter toppenbra! Att dagarna blir längre gör ju det där med fler promenader lite mer realistiskt igen, åtminstone om man som mig bor på landet. Mörkret begränsar verkligen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det här mörkret tar verkligen knäcken på en.

      Radera
  9. Här kommer mitt svar för den här frågan :)
    https://elinasbokliv.blogspot.se/2018/01/helgfragan-v1.html

    SvaraRadera
  10. Kul att börja nya året med en ny helgfråga!
    60 böcker låter som en bra och hanterbar summa! Jag är rädd att jag tagit mig vatten över huvudet med mina 85...

    SvaraRadera