torsdag 20 juli 2017

Helgfrågan v. 29

Det var verkligen inte meningen att det skulle bli helt tyst här på bloggen men tyvärr, det tog tid att flytta dottern. Sedan var det lite städning för att få ordning efter allt spring. Hennes "gamla"rum ska nu vara gästrum och "träningsrum, så där håller jag på och fixar nu.
Samtidigt fick jag en idé om att möblera om, ja, allt på en gång.
Men idag sa kroppen stopp, ben, armar och rygg värker, ja, nästan varenda muskel.
Då är det bäst att vila lite. Får väl ta nya tag imorgon.
Jag har en rejäl hög med böcker att blogga om, samt några ljudböcker och högen växer.😟

Vad gör ni när det blir så? Eller tillhör ni den ordentliga som bloggar om böckerna direkt.👏 I så fall får ni gärna tipsa mig.
Jag läser Fällan, så här långt riktigt bra, kryper lite innanför skinnet.
Bonusfråga: Läser du något bra nu?

18 kommentarer :

  1. Jag gillade Fällan, den är spännande

    SvaraRadera
  2. Jag försöker alltid blogga om böckerna direkt eller dagen efter i alla fall, skulle bli alldeles för stressad om det blev en stor hög och då skulle glädjen i det försvinna tror jag.

    SvaraRadera
  3. "Årets kriminaldebut" låter ju lockande, fast jag läser allt färre deckare numera. Och så är jag glad att jag inte "måste" blogga om böcker. Hade en period med mycket måste-läsning och det gjorde att jag inte kunde läsa alls på länge när den perioden väl var över. Väldigt otrevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar deckare, dock lever inte alla upp till mina förväntningar.

      Radera
  4. Jag har inte så mycket tips mer än att jobba på lite varje dag. Fällan verkar alldeles för obehaglig för mig :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fällan är lite spännande men knappast obehaglig, i alla fall inte än.

      Radera
  5. Du får göra några mini recensioner så försvinner fort en del av högen och de du verkligen gillat eller ogillat får du skriva mer om :)

    SvaraRadera
  6. Jag försöker recensera recex på en gång, och resten i den mån jag kan/vill/hinner. Skriver dem på en lista och har ingen hög. Det skulle stressa mig.

    Här kommer mitt svar i lite längre tappning: https://mariasbokhylla.wordpress.com/2017/07/21/helgfragan-v29/

    SvaraRadera
  7. Det är ingen vidare aktivitet på min blogg heller. Dagarna rusar iväg. Ska försöka göra ett inlägg idag ;)
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. en måste lyssna på kroppen och veta att vila när det behövs. det är inte så lätt det vet jag. trevlig helg!

    SvaraRadera