torsdag 25 maj 2017

Helgfrågan v. 21

Ledig dag och fint väder, kan det bli bättre. Jo, om den eländiga huvudvärken kunde försvinna vore jag tacksam. Nu får jag skylla mig själv för jag glömt ta min blodtrycksmedicin två dagar i rad. Hur klantig får man vara.
Jag får hoppas det ger sig till slut. Ni som läser min blogg har säkert sett att jag köpt mig själv en liten mors dags present. Kunde inte låta bli när Adlibris hade 4 pocket för 159 kronor och jag dessutom hade ett presentkort på 100 kronor.
Men självklart finns det böcker på min önskelista ändå.
 Hur ser din bokönskelista ut?
Veckans bonusfråga(förutom tips på hur man botar huvudvärk): Vad ska du köpa till din mamma på mors dag? 
Min mamma är borta sedan 6 år tillbaka, men tiden innan lärde hon sig tycka om ljudböcker. Hon hade svårt att läsa för hon såg så dåligt.
Jag hade nog köpt 
Jenny Colgan Sommar på Strandpromenaden till min mamma. ♥ ♥

19 kommentarer :

  1. Kanske mina barn och barnbarn kommer och hälsar på, trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hoppas huvudvärken släpper, så himla jobbigt med det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är bättre men dunkar lite fortfarande.

      Radera
  3. Är helt tömd på energi men kunde inte låta bli att svara på helgfrågan. Hoppas att du mår bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du fått tillbaka lite energi över helgen.

      Radera
  4. Jobbigt med huvudvärk, gick och släpade med det flera dagar häromveckan. Ta din medicin, två Alvedon och en tupplur så hoppas jag du är som ny sedan. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stor risk att det är en biverkning av mina mediciner.

      Radera
  5. Visst är det lite speciellt att det ideligen dyker upp böcker om bokhandlar!!! När kommer den första om en internetboklåda? :-D Men jag är helt obekant med alla dina tre. Och har förstås svarat "hemma hos mig".

    SvaraRadera
  6. Har inget bra tips för huvudvärk tyvärr :( Dina böcker ser i alla fall mysiga ut. Har själv köpt första boken i Jenny Colgans serie.

    SvaraRadera
  7. Hoppas det känns bättre i skallen i dag!

    SvaraRadera
  8. "Den lilla bokhandeln runt hörnet" var en trevlig titel. :)

    SvaraRadera
  9. Jobbigt med huvudvärk. Hoppas det är bättre idag!

    SvaraRadera
  10. Jättekul att du engagerar dig och fortsätter att hålla i Helgfrågan! Det är en av veckans höjdpunkter att läsa allas Helgfrågeinlägg :) Om det skulle tryta med idéer för Helgfrågor framöver har jag ett förslag:

    Vad tycker ni om att betygsätta böcker?

    Räcker det att skriva vad man tycker om en bok, eller tillför själva betyget något? Varför väljer vissa att ge ett betyg, andra inte? Bryr ni er om betyg i andras recensioner/inlägg om böcker?

    Bara ett förslag, om en fråga som jag själv är väldigt nyfiken på :)

    Ha det fint!

    SvaraRadera