torsdag 11 maj 2017

Helgfrågan v. 19

Torsdag och man gör sina förberedelser inför veckans bästa dag. FREDAG.
På fredagen brukar vi alltid mysa till det med lite extra god mat och något gott att dricka.
Det kommer serveras Köttfärs Bombay och jag kommer läsa ur 
och se något avsnitt på Chicago fire
Kanske lite chips för det är ju ändå fredag.
De understrukna är klickbara länkar.
Frågorna är enkla och gäller imorgon fredag, fast ni får gärna svara idag. :)
Vad äter ni ? (gärna recept)
Vad läser ni?
Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio?
Vad smaskar ni på? 


24 kommentarer :

  1. Fyra frågor minsann. Mina svar blev ganska tunna, men allt har sin förklaring.

    SvaraRadera
  2. Förstår varför du gillar chicago fire :P

    SvaraRadera
  3. Kul frågor! Mina svar kommer i morgon, då har jag hunnit förbereda litet av det vi skall äta i helgen. Vi har som tradition att bjuda hem våra närmaste vänner till Schlagerfinalen, så jag skall laga lunch, tvårättersmiddag och något till fika och så frukost till söndagen. Det blir franskt tema, eftersom vi skall resa tillsammans till Frankrike i sommar. Bilder kommer på mat och bakverk i mitt inlägg :) Och så bild på vad jag läser just nu, förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter underbart, ser framemot det.

      Radera
  4. Chicago serierna är så bra!! :)

    SvaraRadera
  5. SvaR: Jag har 3 finska lapphundar, ingen typisk agilityras men en av dom går det riktigt bra för i alla fall och viktigast av allt är att vi har riktigt roligt :) Vad har din kollega för ras?

    SvaraRadera
  6. Om du kopierar min mat, dryck och smaskmeny behöver du inte jobba ihjäl dig ... bra va?
    http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/05/fredagsmys.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men räkor och vin är inte fel heller och nyttigt, ja i alla fall räkorna..

      Radera
  7. PS Jag råkade missa förra veckan och svarade därför på den helgfrågan i går ... scrolla på bloggen så får du mitt klassikerval också, ett väldigt bra lästips!

    SvaraRadera
  8. Chicago fire har jag inte sett. Får ta och kika närmare på den.

    SvaraRadera
  9. Den serien har jag inte sett. Jag blev väldigt chipssugen av din bild dessutom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och nu har jag ytterligare en ny sort seasalt and butter, mmm.

      Radera
  10. Köttfärs Bombay låter som något jag kunde få resten av familjen med på ;-)

    SvaraRadera