torsdag 27 april 2017

Helgfrågan v.17

När ni läser detta sitter jag på Årsmöte för Bostadsrättsföreningen, där jag bor, och jag hoppas allt går bra. Det är himla mycket att ordna innan, Årsredovisning ska ut, beställa frallor, smörgåstårta och idag ska jag köpa kaffe och lite annat samt åka dit innan och ladda bryggaren. Det blir skönt när det är över och man förhoppningsvis svarat på alla medlemmarnas frågor. Men nu till Helgfrågan....
Det gäller recensionsexemplar, en del förlag är väldig generösa och andra inte.

Vad tror ni förlagen vinner på att ge oss bokbloggare recensionsexemplar?
Tipsa gärna om en bok ni tror inte fått så mycket uppmärksamhet om det inte vore för oss bokbloggare.
Jag tror att denna bok inte fått samma uppmärksamhet om den inte skickades ut till
bokbloggare. Den är dessutom vald till Årets bok.

29 kommentarer :

  1. Trevlig helg Mia, låter smaskens med smörgåstårta iaf :)

    SvaraRadera
  2. Trevlig läshelg, en bok som många borde läsa:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/04/bok-som-fatt-for-lite-uppmarksamhet.html

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att bokbloggarna betyder mycket för förlagen.

    SvaraRadera
  4. Älskar smörgåstårta :) Sanning och skvaller såg jag att många hade fått som recensionsexemplar! Fick tyvärr inte den och har helt missat den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja bara att man blir så himla mätt så fort. Jag fick en mejlförfrågan om Sanning och skvaller.

      Radera
  5. http://boktanken.blogspot.se/2017/04/helgfragan-bloggarnas-betydelse.html
    Mitt svar! Just Sittenfeld har jag inte fått som recensions-ex men däremot köpt själv på engelska innan den gavs ut på svenska. Riktigt bra bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanning och skvaller var egentligen inte min genre men jag fann den väldigt underhållande.

      Radera
  6. Spännande ämne, det skall bli väldigt intressant att läsa allas svar. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tycker jag, så spänd på att läsa allas inlägg.

      Radera
  7. är väldigt tveksam till Sanning och skvaller. tycker att den har setts överallt.
    blir riktigt sugen på smörgåstårta, som kan vara väldigt gott

    SvaraRadera
  8. Mina svar: https://missmagicscabinet.wordpress.com/2017/04/28/jerkan-helgfragan-video-och-nytt-magikonsult/

    SvaraRadera
  9. Sanning och skvaller ja, den poppar upp lite här och var. Måste erkänna att jag inte är så jättesugen på att läsa den som det känns nu, men det kan ju ändra sig....

    SvaraRadera
  10. En spännande fråga! Sanning och skvaller blev jag riktigt förtjust i =)

    SvaraRadera
  11. Intressant fråga! Hoppas mötet gick bra förresten.

    SvaraRadera
  12. Just Sanning och skvaller hade jag läst även om jag inte sett den på väldigt många bloggar eftersom jag har läst Sittenfelds andra böcker och lite Austen aldrig är fel. Men jag tror också att bokbloggar bidragit en hel del till uppmärksamheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog inte läst den om jag inte fick mejl från förlaget, hihi.

      Radera
  13. Trevlig helg! Första gången jag hänger på, här har jag svarat: http://varldarnajagleveri.blogspot.com/2017/04/tva-fragor.html

    SvaraRadera
  14. Jag tillhör ju inte de recenserande bokbloggarna, men svarar ändå!
    http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/04/hur-bra-recensenter-ar-bokbloggare.html

    SvaraRadera
  15. Spännande frågeställning! Som medförfattare till Konstnären (www.johnromeo.se) så vet jag att bokbloggare har en jättestor betydelse, inte minst för att alla ni som bloggar om böcker gör det för att ni är riktigt passionerade kring böcker. Bokrecensenter på stora tidningar och andra medier har det som yrke och ser på böcker på ett lite annorlunda sätt. Att få chansen att få en bok recenserad av bokbloggare är toppenbra. Fortsätt med ert bokbloggande, det betyder massor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja jag tror vi har en relativt stor betydelse i alla fall i början av en författar karriär.

      Radera