torsdag 20 april 2017

Helgfrågan v. 16

Denna vecka har jag fått hjälp av Ewa som har bloggen Holavedsbrudar - Författarblogg .

Så här lyder frågan:

Följer du en eller flera författare på facebook och/eller Instagram? I så fall vilka och varför?

Mitt svar är Ja både på Facebook och Instagram, man får så många bra tips på det viset och ibland har författarna lite utlottningar av deras senaste böcker. Men tyvärr är turen sällan med mig. Vilka jag följer har jag ingen aning om, en del är mer aktiva än andra. En del följer en tillbaka andra inte och vissa har man mer kontakt med än andra.
Jag gillar Instagram bäst och tycker det är småtrevlig.

 På Facebook heter jag Mia Eggimann och där har även Mias bokhörna en sida Mias bokhörna och på Instagram heter jag egget61 . Följ mig gärna om ni vill.

Jag har även Goodreads och Boktipset där jag har mitt namn antingen Mia Eggimann eller Marie Eggimann.


10 kommentarer :

  1. många författare kommer till Göteborg, då passar jag på att lyssna: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/04/forfattare-pa-facebook-helgfragan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nästan lite orättvist ni som bor i Göteborg och Stockholm.

      Radera
  2. Jag är ett stort fan av Instagram :)

    SvaraRadera
  3. Jag använder helst Instagram.

    SvaraRadera
  4. Jag borde naturligtvis väcka mitt Instagram-konto och dito intresse ----

    SvaraRadera
  5. Jag använder också helst instagram, tycker det är enklare än facebook faktiskt. Speciellt när kommer till att särskilja mitt privata jag med bloggen. =)

    SvaraRadera
  6. På Instagram följer jag mina e-bokstjänster samt bokförlag. Då får en alltid se alla nyheter.

    SvaraRadera