torsdag 30 mars 2017

Påskutmaningen 2017

Det är snart påsk mina kära bokbloggare och vad passar bättre än en läsutmaning.
Påsk och deckare går hand i hand, men i min läsutmaning behöver man inte läsa deckare.

Vi startar onsdagen 12 april och avslutar annandag påsk 17/4 kl: 23.55 (kommer ett inlägg hos mig) och redovisar läsningen
senast torsdagen 20/4 23.55.

Regler;
*för att vinna ska man läsa flest antal sidor och
extra plus om man skriver om hur det går på sin blogg vid minst två tillfällen
och trippelplus om man Instagrammar med taggen #eggetpask17

*skriva ett blogginlägg om vilka böcker du tänker läsa senast 11/4 via Inlinkz.

*Vinnare får ett presentkort på 100 kronor på Adlibris


39 kommentarer :

  1. flest antal sidor... någon måste komma sist också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det tror jag inte du gör, i så fall fixar jag ett tröstpris. Men tänk på att lägga in på bloggen vad du tänkt läsa innan 11/4 :)

      Radera
  2. Jag är inne på samma linje som Hannele ;) Men ett kul initiativ och en kul utmaning, så jag är med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är för roliga, inte kommer ni sist. Tänk på att lägga in vad du tänkt läsa innan 11/4 :)

      Radera
  3. Roligt initiativ men oj vad svårt att bestämma bok/böcker i förväg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men ångrar man sig är det inte hela världen ändå antalet sidor som är det viktigaste.

      Radera
  4. Det är jag med på, återstår alltid att se dock om det verkligen blir något läst. 😉 Återkommer med mina läsplaner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Må bäste kvinna vinna! ;) Kram på dig, sötnos.

      Radera
  5. Någon gång ska man ju återvända till bloggvärlden och varför inte när det är en läsutmaning...? :) Jag återkommer med inlägg på bloggen. Kul initiativ, Mia!

    SvaraRadera
  6. Super roligt :) Jag hoppas bara hinna läsa någonting alls då, det är så många som fyller år den helgen så man ska ranta runt och uppvakta folk och även ha kalas här hemma sen är det mycket annat men sambon ärnog ledig så man kanske lyckas läsa lite mer och se lite mindre serier :) jag hoppas en utmaning ska pusha mig att läsa mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick reda på att alla kommer hit i påsk, hehe men jag ska kämpa på

      Radera
  7. Jag lär inte upprepa förra årets bedrift eftersom jag jobbar i påskhelgen, men jag är gärna med även i år :) Får välja lite lättlästa böcker och se om jag lyckas klämma in lite läsning.

    SvaraRadera
  8. Jag kanske också skulle vara med. Gillas ljudböcker för det är ju min stora källa till läsning för tillfället. Annars kan man ju alltid hoppas få några sidor lästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja klart ljudböcker gillas det är bara att räkna om dem.

      Radera
  9. Är gärna med och ska försöka få ihop en liten hög med böcker!

    SvaraRadera
  10. Å, hade tävlingen handlat om flest antal lästa minuter hade jag hakat på, men vill inte stressläsa för att ha en chans att vara med i tävlingen.
    Lycka till alla snabbläsare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man behöver inte vara snabbläsare för det är då inte jag.

      Radera
  11. Nu har jag komponerat en påskläsningshög, och med den tänkte jag vara med i utmaningen!

    SvaraRadera
  12. Jag tänker också vara med, dock blev det inte mycket påskkrim i min planerade läsning. Men böcker som jag ser framemot att läsa.

    SvaraRadera
  13. Kul! Jag vill gärna vara med! Inlägg med bokval kommer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättekul.Då väntar jag med spänning på det.

      Radera
  14. Låter kul! Jag är med! Undrar - vad är inlinkz?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är där du lägger din html länk, det står Add your link däruppe.

      Radera
  15. Låter kul! Jag är med! Undrar - vad är inlinkz?
    (Ändrade "kommentera som:" så det kommer rätt, till min blogg :))

    SvaraRadera
  16. Jag är med! https://forsvinnerochstannarkvar.wordpress.com/2017/04/11/paskutmaningen-2017/ :)

    SvaraRadera
  17. Halloj!! Hittade detta inlägg nyss. Ser att utmaningen börjar idag. Hänger gärna på om det är okej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att jag blir diskad för att jag anmäler mig sent, men men... kör på ändå. vad som helst som kan ta död på min lässvacka.

      Radera
  18. tydligen sist i alla fall: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/04/varldens-minsta-paskutmaning.html

    SvaraRadera