torsdag 29 mars 2018

Hett i hyllan #45

Torsdag och sista dagen sedan ledigt i fyra dagar. Jösses, vilken tuff vecka det har varit, jag har nästan bara jobbat, ätit och sovit. men imorgon
klockan 15.30 idag kommer jag verkligen pusta ut.
Det är också dagen för Hett i hyllan som Bokföring enligt Monika håller i.
Denna fick jag som en överraskning från Modernista. Den otursförföljde Max Crumbly #1. Skolans hjälte av Rachel Renée Russell 
Det är absolut en bok för mig, gillar seriestuket.
Handling:
Max Crumbly har precis tagit det första steget in i en ny, läskig värld: South Ridge Middle School!
Det är mycket som är toppen med hans nya skola, men där finns också ett stort problem: Doug Thurston, skolans mobbare, vars nya hobby är att låsa in Max i hans skåp.
Om Max bara kunde vara som hjälten i de serier han älskar eller de som han själv ritar och på något magiskt sätt rymma från skåpet och besegra Thurston.
Problemet är att Max inte direkt har några superkrafter. Hans kusliga och nästan övermänskliga förmåga att känna doften av pizza på flera kvarters avstånd skrämmer tyvärr inga skurkar på flykten...
Men Max kommer ändå att göra sitt bästa för att vara den hjälte hans skola behöver!
Hon är nog mer känd för Nikkis dagbok.

5 kommentarer :

  1. Den boken känner jag inte till!

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om, men så är jag inte speciellt förtjust i serier heller :)

    SvaraRadera
  3. Det där ser ju lite kul ut. Har sett boken tidigare men inte läst.

    SvaraRadera