måndag 16 april 2018

Tematrio - Sara

Så här skriver Lyrans Noblesser idag:

Ja, ni förstår ju så klart varför jag tycker att vi denna vecka särskilt ska tänka på och hylla kvinnor som heter Sara. Berätta om tre böcker som är skrivna av eller handlar om någon som heter Sara (massor av stavningar och varianter uppmuntras)!
Vei av Sara Bergmark Elfgren, som även är känd för Engelsfors-trilogin
Den första lögnen av Sara Larsson var en riktigt jobbig bok att läsa.
Sara Kadefors som skrivit Borta bäst. Om kvinnan som dricker gratis kaffe på IKEA.
Ha en skön måndagskväll.

14 kommentarer :

  1. Kadefors skriver väldigt allvarligt om livet, om vissa.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. har inte läst dessa Saror men jag känner till dem

    SvaraRadera
  3. Sara Kadefors har jag läst någon bok av. Sandor slash Ida hette den.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst något av de här författarna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  5. Har läst Engelfors-trilogin men dina andra Saror har jag inte läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den läste jag bar Cirkeln men tänkte läsa hela serien någon gång.

      Radera
  6. Sara Kadefors hade jag också med i min trio!

    SvaraRadera