onsdag 28 mars 2018

Veckoutmaning: Fem snabba om påsken

Kulturkollo har ordnat en liten veckoutmaning om påsken.

långfredagslugn eller påskaftonsfest
dragé-ägg eller mandelägg
påskhare eller påskkärring
picka ägg eller rulla ägg
påskmust eller påsköl  ................................................................VIN
På påskafton ska jag på namngivning och efter det blir det lite påskfest här hemma med god mat och film, försökte få igenom att vi skulle läsa istället men det blev blankt nej.
Mandelägg är så goda och speciellt de med lakrits.
Jag är en kärring själv så det får bli påskkärring, kommer det något barn hit får man väl ge dem en slant.
Picka ägg gör jag innan jag kokar dem i äggkokaren.
Jag föredrar vin, istället för öl och must.
I påskhelgen ska jag läsa för jag håller i Påskläsutmaningen18, vilket ska bli jätteroligt.
Boktipset blir denna bok;
Den är sjukt spännande, man sitter med andan i halsen hela tiden.

7 kommentarer :

  1. Den boken är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är superspännande. Har du sett filmen Dolt under ytan med bland annat Harrison Ford, denna är något liknade.

      Radera
  2. Imponerad av storleken på dina vinglas ...

    SvaraRadera
  3. påskharen kommer hit och gömmer äggen i trädgården

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir nog mer sådant när man får barnbarn

      Radera
  4. Tack för dina svar. Ja, jag ser att du föredrar vin - i stora glas ;)

    SvaraRadera