torsdag 15 mars 2018

Hett i hyllan #43

Torsdag och dags för Hett i hyllan igen. Bokföring enligt Monika håller i trådarna.
Andra boken i serien om Miss Peregrine, jag har del 1 också. Märkligt att man köper på sig del 2 när man inte ens läst del 1, eller hur?
Handling:
Fortsättningen på Miss Peregrines hem för besynnerliga barn tar vid där den första boken slutar. Efter att ha klarat sig från miss Peregrines ö, flyr Jacob med sina nya vänner till den märkliga staden London. Där träffar de en farlig galning som heter Caul. Han visar sig vara bror till miss Peregrine och han är ute efter barnens krafter. Jacob är den enda som kan rädda sina vänner från en säker död.

Precis som den första boken är Spökstaden full av spöklika foton som författaren har hittat hos olika samlare. Spökstaden är en besynnerlig historia med märkliga foton, ett äventyr som kan läsas av alla från 12 år och upp.

8 kommentarer :

  1. Den finns oläst i min bokhylla.

    SvaraRadera
  2. Den första finns oläst i hyllan men vi har faktiskt inte köpt på oss del 2.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle inte förvåna mig om jag köper del 3 med.

      Radera
  3. Borde också fortsätta läsa den här serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får väl börja på den någon gång.

      Radera
  4. Jag har också bara första delen, som faktiskt ska läsas någon gång i år, och har lyckats låta bli att köpa på mig fler delar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så duktig var inte jag. Men kan man köpa på sig två likadana böcker så.

      Radera