torsdag 1 mars 2018

Hett i hyllan #41

Så här skriver Bokföring enligt Monika på sin blogg; Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?



Jo, här finns en hel del, både pocket och inbundna. 

Denna kom som en liten överraskning men tyvärr har den fastnat i bokhyllan och inte blivit läst.

Handlingen;

Berömda mördare har fanklubbar.
Hamish Wolfe är inte annorlunda. Han kommer att sitta inspärrad resten av livet för att ha kidnappat och mördat tre kvinnor - och får mängder av beundrarbrev varje dag. Han är snygg, karismatisk och har en stor övertalningsförmåga. Hans beundrare är säkra på att han är oskyldig. Och på att han är deras drömmars man.

Vem skulle gå med i en sådan fanklubb?


Maggie Rose är advokat och bästsäljande true crime-författare, lika tillbakadragen som hon är framgångsrik. Hon tar bara de fall hon vet att hon kommer vinna. Hamish vill ha Rose som sin advokat. Han vill att hon ska förändra hans öde. Hon är övertygad om att hon är immun mot den charm som den här sortens man kan besitta.
Det sa egentligen inte så mycket, eller hur?

2 kommentarer :

  1. Den har jag faktiskt inte läst. Inte hennes bästa, men fortfarande bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver så mycket "inte" i jobbet så det slank visst med ett här också. Jag har ju naturligtvis läst den :)

      Radera