måndag 26 februari 2018

Tematrio - Udda karaktärer

Så här skriver Lyrans noblesser idag;
Inspirerad av en underbar bok jag läser just nu blir veckans tema udda karaktärer. Berätta om tre bra romaner som kretsar runt en eller flera lite ovanliga, udda personer!
Grenouille är ingen vanlig människa, han har ett speciellt luktsinne och glömmer aldrig en lukt. 
Sandrine i Vera är en väldigt speciell kvinna. Men vilken bok.
Raspbaggarna med Bröderna Henning och Albert som tar livet rätt lugnt.
Det var mina tre och ingen bonus blev det för jag fick gnugga geniknölarna hårt för dessa.

11 kommentarer :

  1. Håhå, Parfymen! Det var ett bra val. Jag försökte mig på Rapsbaggarna häromsistens men fick tempusbytesmigrän. Är den värd att läsa färdigt trots den oredigerade grammatiken?

    SvaraRadera
  2. Raspbaggarna tror jag finns i min bokhylla.

    SvaraRadera
  3. Parfymen är den enda jag läst av böckerna i din trio.

    SvaraRadera
  4. Parfymen, absolut! Men har man läst en historia av Brunk Holmqvist har man läst dem alla (jag har försökt med någon efter den första). Vera är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  5. särskilt förtjust i Anne Swärd.

    SvaraRadera
  6. Rapsbaggarna är en rolig bok. Det händer hela tiden saker kring de båda bröderna, men det är de själva helt omedvetna om.

    SvaraRadera
  7. I Karin Brunk Holmqvists böcker är det ofta lite udda och härliga karaktärer.

    SvaraRadera