torsdag 1 mars 2018

Helgfrågan v. 9

Då är vi inne i mars månad och det är en vårmånad, MEN tyvärr verkar vintern bita sig fast. Men när det är kallt så kan man mysa under filten med en bra bok eller gå och se en film.
Det är faktiskt en hel del böcker som blir film under 2018, vet ni inte vilka så kolla här. <<<<<<<
Själv är jag sugen på denna, boken är skriven av  Ernest Cline
Vi har förstört klimatet, hunger, fattidom och sjukdomar är utbrett. När välden inte längre är så fin, så ger man sig in i den virtuell värld. 

Vilken bok som blir film 2018 ser du framemot?
(annars kan du tipsa om en bok som blivit en bra film)

Bonusfråga:
Hur ser ditt skrivbord ut, eller där du sitter och bloggar?

Behövs nog en liten städning.👋
LITE STRUL MED SCHEMALÄGGNINGEN DENNA VECKA

24 kommentarer :

  1. Jag ser så sällan på film, men dessa båda verkar väldigt välgjorda och fina. Så dem vill jag se.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns en del mycket bra film. Man måste bara ge sig tid emellan böckerna

      Radera
  2. Tycker det finns många bra alternativ att välja mellan. Den eviga frågan är ju också - är filmen alltid sämre än boken? :)

    SvaraRadera
  3. Den filmen verkar bra! Har dock inte läst boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan du välja se filmen istället.

      Radera
  4. Ser väldigt sällan på film...

    SvaraRadera
  5. Jag ser en del på film men är i en period där det blir mer tv-serier...

    SvaraRadera
  6. Jag tycker det är förvånansvärt svårt att komma iväg på bio!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går sällan på bio ser filmerna när de kommer på dvd.

      Radera
  7. städning?? hur prydligt som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är inte mycket för att ha massa grejer framme liksom.

      Radera
  8. Jag tycker oftast det är antingen eller, antingen är boken bättre eller filmer. Om jag läser en bok som var så där så kanske man lyckas göra filmen bättre eller tvärt om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boktjuven tyckte jag var bättre som film.

      Radera
  9. Har inte läst den boken, men det låter ju som om det kunde bli en bra film

    SvaraRadera
  10. Även jag är sugen på Ready Player One, men vill läsa boken först.
    Här kommer mina svar:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2018/03/helgfragan-v-9.html

    SvaraRadera
  11. Hmm, många tycks nämna den filmen, kände inte alls till, inte boken heller. Blir ju nyfiken på den nu oxå, boken alltså, kanske filmen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken finns bara på engelska men kanske kommer den på svenska.

      Radera
  12. Rolig fråga idag!! :D

    https://elinasbokliv.blogspot.se/2018/03/helgfragan-v9.html

    SvaraRadera