lördag 16 december 2017

Julkalenderbloggstafetten

Jag hoppas ni följer stafetten som Sofies bokblogg ordnar för __ gång i ordningen.
Denna gång ska vi skriva om boken som är Bäst i bokhyllan, igår kunde ni titta in hos Stories from the city och imorgon får ni pinna vidare till A room of my own . 
Men nu till min bästa bok i hyllan, nästan en omöjlig uppgift. 
Jag fick en fråga via mejl om jag ville läsa boken och tyckte den lät intressant, så jag tackade jag. Vilken tur🍀
Camilla Davidssons bok Under vintergatans alla stjärnor knockade mig verkligen, så bra var den.
Den handlade först om hennes jobbsituation som var väldigt stressig och när dessutom kärlekslivet strular då är det lätt att gå in i den "berömda" väggen. Men så hörde hon talas om tusenåriga pilgrimsleden Camino de Santiago de Compostela i Spanien.
Just de delarna när hon vandrar gillar jag allra mest, dels för att hon beskriver naturen hon vandrar genom. Googlar som tokig för att försäkra mig om det verkligen är så vackert som Camilla skriver.
 Men sedan är det även de trevliga möten med personerna hon träffar och så verkar det vara en rening av själen, eller hur jag ska uttrycka det.
Så är det lite romanser också, så läs boken för här får du lite av varje.
Jag kan lova dig att du blir fast och då kan du fortsätta med de övriga.
 Ha en riktigt bra dag

10 kommentarer :

  1. Jag har inte läst dessa böckerna än, men ska. Har de tre första hemma redan. 😄

    Tänkte bara rekommendera "Pilgrimsresan" av Paolo Coelho och "Tisdagskvinnorna" av Monika Peetz om du gillar böcker om Santiago de Compostela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men tack så mycket, av någon konstig anledning (inte så sportig själv) gillar jag sådana böcker.

      Radera
  2. Låter intressant! Tack för ditt inlägg!

    SvaraRadera
  3. Den tycker ju jag också om väldigt mycket, speciellt vandringsdelen :)

    SvaraRadera
  4. Har inte läst dem än. Tack för sparken i baken, nu ska det bli av.

    SvaraRadera
  5. Kände inte till henne alls innan jag läser detta! En annan bok om den där vandringen i spanien är skriven av Cecilia Samartin som är rekordstorsäljande i Norge. Señor Peregrino heter den.

    SvaraRadera
  6. Den författaren har gått mig helt förbi.

    SvaraRadera