torsdag 18 maj 2017

Helgfrågan v. 20

Jösses vilken stressig vecka, vi har haft öppet hus för nya föräldrar och barn som ska börja hos oss. Alltså det är bara barnen som ska gå hos oss men föräldrarna får bekanta sig med lokalerna. Idag har jag jobbat till klockan fem och sedan handlat och precis lagt ihop smörgåstårtan till imorgon. Tvillingarna fyller år imorgon och de har önskat smörgåstårta.
Jag kan lätt säga att jag knappt öppnat en bok denna vecka och det är inte roligt.
Maj och Juni är med all säkerhet mina sämsta läsmånader, för att det är så galet mycket på jobbet då.
 Jag har gått ifrån min veckoplanering denna vecka och läst dessa böcker, ja, några sidor i alla fall.
Veckans fråga:

Vilken är din sämsta läsmånad och varför tror du det är så?
Bonusfråga: Vad läser du just nu?

22 kommentarer :

  1. Nu har värmen kommit, önskar en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Går lite trögt här just nu. Indirekt blir det ju även färre blogginlägg då också. Så vi kanske ska hoppas på en regnig sommar med mycket lästid? 😉Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Johanna jag vill inte ha regnig sommar :(

      Radera
  3. Har man mycket omkring sig så hinner man ju inte läsa så mycket.

    SvaraRadera
  4. Jag misstänker att maj och början på juni kommer bli rätt dåliga månader läsmässigt, det brukar vara mycket att hinna med före sommaren och semestern. Men under semestern hoppas jag få mycket läst :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du hinner med några sidor att läsa i helgen!

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du inte hinner läsa särskilt mycket under den här perioden, det är otroligt mycket som skall hinnas med för alla inom förskola/skola. Själv har jag litet grand tagit mig vatten över huvudet med för många recex den här månaden, så jag läser febrilt... Hoppas du får en avkopplande helg och att smörgåstårtan blev god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är mycket och jag har tyvärr rec.ex som blivit liggande. Så har det droppat in överraskningsrec.ex.

      Radera
  7. Birgitta Bergin har jag inte läst något av än. Men hon finns på min lista. Smörgåstårta är gott.

    SvaraRadera
  8. Hoppas att ni har en toppenkväll, du och födelsedagsbarnen <3

    SvaraRadera
  9. Där ser man! En ny Sarenbrand. Och jag som fortfarande inte läst något av den författaren, men viljan finns. X)
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  10. Det blir ofta mindre läst när en har mycket runt sig. Hoppas du får/har en bra helg!

    SvaraRadera