torsdag 9 februari 2017

Helgfrågan v.6

Det var rätt många som svarade på Helgfrågan förra veckan så vi kör väl vidare.
Har ni någon fråga ni vill ha som helgfråga mejla eggetbok@gmail.com
För ett tag sedan fick jag denna fina bok i brevlådan, jättetrevligt med boköverraskning. 
Det var del 3 och jag har inte läst de andra i serien. Nu har jag Storytel och där fanns böckerna som e-böcker så jag försöker läsa ikapp.
Det finns ju en hel del serier, speciellt deckarserie men även romanen om Maj eller  Señor Peregrino för att ge några exempel. Det står ofta att de är fristående men för egen del vill jag alltid läsa böckerna i rätt ordning.
Min favoritserie är nog  Ruth Galloway del 9 kommer i juli.

Hur är det med er, läser ni bokserier i rätt ordning eller kan ni hoppa lite?
Har ni någon favoritserie?

24 kommentarer :

  1. Griffiths gillar jag också. Förslag till nästa vecka skulle kanske kunna vara våra bästa bokrea tips? :) Trevlig helg Mia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske det, ska fundera på det. Ha en skön helg.

      Radera
  2. Ruth Galloway räknas nog också till en av mina favorit-serier :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den är så mysig fast det är deckare. Trevlig helg.

      Radera
  3. Har bara läst de två första i Griffiths serie och jag blev väl inte helt fast, men de kanske bli bättre?

    SvaraRadera
  4. Griffiths är en ny favorit, kände inte till att release var klart för del 9, bra då har man lite mer att se fram emot. :)

    SvaraRadera
  5. Med risk för upprepning så är Ruth Galloway en favorit även här! Trevlig helg :).

    SvaraRadera
  6. Har bara läst den första av Griffiths men kom inte riktigt in. Däremot var hon en väldigt trevlig person att prata med (när jag träffade henne) :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om serien för att den är småtrevlig. Var träffade du författaren?

      Radera
    2. Hon var med på Svenska Deckarfestivalen 2015. Supertrevlig, liksom hennes man som också var med!

      Radera
    3. Då förstår jag måste åka på den någon gång.

      Radera
  7. Härligt med helgfrågan! Älskar läsa serier och Elly Griffiths är en stark favorit även här =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja hon är så bra. Vi får hoppas serien fortsätter.

      Radera
  8. Har bara läst nån av Griffiths men fastna inte riktigt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. trevlig helg, hälsningar från Sälen!

    SvaraRadera
  10. Elly Griffiths borde jag ju ha kommit ihåg att med jag också, men det gjorde jag inte :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns så många bra serier, jag hinner knappt med alla.

      Radera
  11. Det finns ju serier som inte har något "rätt" ordning också, som Muminböckerna. och så finns serien om Narnia där de flesta missat del ett som är (i mina ögon) den bästa!
    Kul att så många hänger på din utmaning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är jättekul. Jag har Muminserieböcker, de är så gulliga.

      Radera