fredag 8 juli 2016

Läsplan Juli

Anne -Lie Högberg - Väck mig när det är över
Katinka Bilke - Diktaren
Emma Healey - Elisabeth är försvunnen
Marie Hedegård - Så när barfota
Douglas Foley Landet bortom brunnen 
Alex Marwood -Den mörkast hemligheten
Holly Black - Den kallaste flickan i Coldtown
Kristin Hannah - Näktergalen
James Oswald - Bödelns sång
Laura Wood - Poppy Pym och Faraos förbannelse
Anthony Doerr - Ljuset vi inte ser
Eva Rydinger - Härifrån till verkligheten

TEMALÄSNING

Anthony Doerr - Ljuset vi inte ser

SPÄNNINGSUTMANING


Emma Healey - Elisabeth är försvunnen
HYLLVÄRMARE (MINST 1)


Emma Healey - Elisabeth är försvunnen
SERIER (MINST 1)


James Oswald - Bödelns sång
LJUDBÖCKER


Får se vad jag hinner med
Lång väg hem av Eva Dolan
Skugghäxan av Katerina Janouch 
Stenhuggarens dotter av Ewa Klingberg
5-2 för kvinnor av Marie Tegner

8 kommentarer :

  1. Många intressanta böcker du har tänkt läsa :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig läsning.

    SvaraRadera
  3. Det här gör mig imponerad. Jag har ju förstått att ni som bokbloggar läser många böcker varje månad året runt, att planera läsningen låter ju väldigt smart. Själv läser jag som det faller sig, mer eller mindre. Jag trodde att det skulle bli mer tid för läsning när barnen har sommarlov, men hittills har det blivit tvärtom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man har barn hinner man inte så mycket. Det gjorde inte jag när barnen var små.

      Radera
  4. Den mörkaste hemligheten var bra, men väldigt otäck. Eller människorna i den var otäcka :)

    SvaraRadera