tisdag 15 mars 2016

Påsk-läsutmaning

Jag har flaggat för det innan men nu börjar det verkligen närma sig. PÅSK.
4 lediga dagar då man kan ägna sig åt läsning, med kanske lite undantag för att stoppa i sig en sillbit.
Så här ser tidsplanen ut för läs-utmaningen och reglerna är enkla så häng på.
Vi startar onsdagen 23 mars och avslutar annandag påsk kl: 23.55 och redovisar läsningen
senast torsdagen 31/3 23.55.
Regler;
*för att vinna ska man läsa flest antal sidor och
extra plus om man skriver om hur det går på sin blogg vid minst två tillfällen
och trippelplus om man Instagrammar med taggen #eggetpask16
*skriva ett blogginlägg om vilka böcker du tänker läsa och linka in det nedan.
Vad ni vinner är än så länge hemligt, kanske inte ens något du kan ta på, eller bara äran.

33 kommentarer :

  1. Jag skulle tänka mig att vara med ska försöka få till ett blogginlägg ang detta snart.

    SvaraRadera
  2. Jag är med, och läsplanen finns nu till beskådan på bloggen. :)

    SvaraRadera
  3. Jag har bloggat om tävlingen!
    http://cissigrip.blogg.se/2016/march/pasklasutmaning-hos-mia.html

    SvaraRadera
  4. Låter som en rolig utmaning! Jag tror knappast jag vinner med så många snabbläsare, men jag är gärna med och utmanar mig själv och påskläsa - det vill jag självklart! Jag ska posta ett inlägg om tävlingen under dagen i dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är då ingen snabbläsare. Det låter bra.

      Radera
  5. jag vill gärna vara med men vet inte hur mycket läst det blir p.g.a påskgäster och värkande bihålor. men jag planerar något ändå. allt kan jag inte läsa fort, men föresatsen finns

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men va roligt, läs i den takt du vill

      Radera
  6. Ska försöka läsa ut en bok iaf... :-)

    SvaraRadera
  7. Vad kul! Ska nog försöka delta. Kanske skriver ett inlägg imorgon eller så :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu finns inlägg uppe :) http://mylifestylebyelvira.blogspot.com/2016/03/mias-pasklasning-och-read-long.html

      Radera
  8. Jag hänger på, men är nog lite överdrivet ambitiös i min planering :)

    SvaraRadera
  9. Så där nu ärjag oxå med! :) Hoppas får igång läsningen igen! :)

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte försöka hänga på utmaningen och har precis skrivit ett inlägg med min planerade läsning :)

    SvaraRadera
  11. Fick för mig att jag hade anmält mig men tydligen inte. Tänkte i alla fall vara med och läsa. Vad det blir jag läser återkommer jag inom en väldigt snar framtid med på min blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jättekul, då ser vi det i en länk här snart.

      Radera
  12. Tycker det här verkar som en superrolig grej och hänger jättegärna på! :)

    Har lagt upp ett litet inlägg på min blogg också och tipsat om utmaningen och skrivit lite om vad jag planerar att läsa och så: http://aldrigbaraord.blogspot.se/2016/03/lasutmaning-i-pask.html

    SvaraRadera
  13. Jag vill vara med! Kommer inte hinna läsa supermycket, men något blir det alltid. https://bakbokmat.wordpress.com/2016/03/22/pask-lasutmaning/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar ingen roll kanske läser man några rader mer.

      Radera
  14. Kanske hänger på!! Om det inte är för sent?? Sådär drygt 33 min efter. I så fall så skriver jag ett inlägg imorrn om jag får någon tid över :) // Hannah (är främst med för att få lite "push" på läsandet, haha)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inlägget är uppe här nu: http://drawreadandtakeaphoto.blogspot.com/2016/03/pask-lasutmaning-hos-mia.html

      Har också länkat under inlägget! :) Hoppas du får en fin påskhelg!

      Radera
  15. Jag är gärna med. Lägger upp en bild efter att jag hämtat lite böcker på biblioteket 😊 miamaria_348 på instagram

    SvaraRadera