tisdag 29 december 2015

Nyårslöftestag

Jag har blivit taggad av Mitt bokintresse att gör denna Nyårsenkät, tack för taggen alltid kul.

1. En klassiker jag lovar att läsa

Moment 22, hoppas jag.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta

Joe Nesbø serie om Harry Hole, jag har bara läst bok 1

3. En bokserie jag lovar att påbörja

En kollega till mig tycker Jens Lapidus är jättebra så den skulle jag nog vilja läsa.

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av

Jag var ganska sugen på denna bok och har inte läst något av denna författare,

5. En bok jag lovar att läsa om

Läser sällan om

6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska

Nej ingen aning, är en deckarnörd som då och då läser fantasy

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa

Min son gör tappra försök att få mig läsa serier men tyvärr inget jag fastnat för än.

8. En novell jag lovar att läsa

De som finns i den här

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa


10. En länge ägd oläst bok jag lovar att läsa

Oj då det dräller av dem i bokhyllan, denna har stått här ett tag 
Själlös av Gail Carriger

11. En debut jag lovar att läsa

Det har jag tyvärr ingen koll på.

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans

Blir tomt här med då jag inte har en aning.

13. Tagga några andra!

Jag taggar Mest Lenas Godsaker och Boklysten

12 kommentarer :

  1. Tackar, ska göra den så fort som möjligt!

    SvaraRadera
  2. Sådär, nu är den gjord! http://boklysten.blogspot.se/2015/12/nyarsloftestaggen.html

    SvaraRadera
  3. Moment 22, Harry Hole och Lapidus är bra på riktigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men gott då är jag inte ute och cyklar. :)

      Radera
  4. Själlös ligger högt på min TBR-lista. tar mig i kragen och läser en serie då och då

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har legat i min hög ett tag, måste jag skamset medge

      Radera
  5. jag gjorde den också. http://mrscalloway.blogspot.se/2015/12/nyarsloftestaggen.html

    SvaraRadera
  6. Tack för taggen. Nu finns svaren uppe på min blogg.

    SvaraRadera