söndag 20 december 2015

Monica Kristensen - Kolbarnet

Femåriga Ella förvinner spårlöst från förskolan Kolbarnet och först tror man att det är flickans alkoholiserade pappa som har tagit henne med sig för att hämnas på mamman. Men när tiden går och varken far eller dotter dyker upp börjar byns invånare att befara det värsta. Det djupa polarmörkret och en extrem kyla har lagt sig tungt över Svalbard och en liten flicka har mycket små chanser att klara sig på egen hand. När man hittar pappan, som visar sig ha omkommit i en bilolycka under mystiska omständigheter, inser polisen att kampen att rädda Ellas liv är en kamp mot klockan. I kriminalromanen Kolbarnet har Monica Kristensen skapat ett levande och nyanserat porträtt av ett isolerat samhälle där såväl illegal smuggling som det lilla samhällets intriger och byskvaller utgör en viktig komponent i berättelsen. Hämtat från Bokus

När jag började lyssna på boken tyckte jag det var oerhört snurrigt och hoppigt och min hjärna gick på högvarv för att hålla reda på alla personer. Men samtidigt fascinerades jag av själva historien så jag lyssnade vidare. Det är en riktigt bra och annorlunda deckare som utspelar sig på ett ställe som är minst sagt annorlunda också. BETYG 3
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (201.9 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Angela Kovács
Utg.datum: 2015-12-22
Förlag: Storyside
Översättare: Ulf Gyllenhak

ISBN: 9789176139981

2 kommentarer :