fredag 6 november 2015

Fredag och ingen läsning

Trots jag har en hemsk huvudvärk är det superskönt det är fredag. Jag tror huvudvärken beror på att mitt blodtryck är för högt, läkaren ändrade mina blodtryckmediciner.
När jag ringde ner till Vårdcentralen hade de ingen tid för att kolla blodtrycket så man får väl köpa en egen maskin. Men vet ej om jag vill lägga ut 700 kronor på det.
Tänk va många böcker jag hade fått för de pengarna.
Nu har jag böcker så jag klarar mig men ändå en liten bok är alltid kul.
Denna blev jag sjukt sugen på men är lite skrämd av att den är så tjock.
Denna deckare håller jag på med nu, vad jag tycker om den kommer inom kort.
Ikväll blir det Laxpasta och filmkväll, ingen läsning alltså.
Vad ska ni hitta på?

16 kommentarer :

  1. Hppas de får bukt med ditt blodtryck, det är inget att leka med. Mitt är ärftligt och svårt att hålla ner på rimlig nivå, så jag är tvungen att äta hela nävar av tabletter - inte roligt!Jag var också smått skräckslagen inför Jag är Pilgrimen men när jag väl tog itu med den så flöt det på av sig självt - jag tyckte den var superbra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo mitt är också ärfligt men min nya läkare gav mig två tabletter och jag tror knappast de hjälper.

      Radera
  2. Jag är också lite sugen på Jag är en pilgrim, men jag har den inte hemma ännu.
    Hoppas du får ordning på blodtrycket. Jag hade också problem med huvudvärk innan de fick ordning på min medicinering. Men det är jobbigt att behöva springa på vårdcentralen för att kolla trycket. Själv bytte jag vårdcentral alldeles nyligen och de har börjat med att man får låna hem blodtrycksmätare under några veckor och testa hemma i lugn och ro eftersom de vet att patienternas blodtryck alltid är lite för högt när man är tvungen att stressa iväg. Smart tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, jag har ingen lust att ge 1200kr för en mätare. Jag får väl ringa på måndag igen.
      Det var ju min andra sjukdom som gjorde att de bytte ut medicinerna, så nu tror jag det är för högt.

      Radera
  3. Läser också Minnesskymning, är snart klar. Tjata dig till en tid, tror inte de tar egna mätningar på allvar så en blodtrycksmätare är nog lite att kasta pengarna i sjön.... Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så resonerar jag med, tar jag på vårdcentralen så syns det i journalen. Jag får väl söka för huvudvärk då måste de kolla mig.

      Radera
  4. Läste ut När hundarna kommer i förmiddags och helt ärligt så tror jag inte att jag klarar att påbörja någon ny bok idag efter den. Filmkväll blir det här också, det lutar å The theory of everything. Till den blir det bakad potatis med kyckling för mig och pizza för sambon :)

    Blodtrycket ska man ta på allvar. Det låter konstigt att de inte har några tider för det. Hos oss gör man det hos sköterskorna, det är bara att droppa in. En egen mätare kan nog vara bra för ens egen skull, men de bryr sig inte så mycket om de mätningarna. Det är liksom olika kvalitet på de där grejerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också det låter konstigt, tar typ 5 minuter och mäta blodtrycket. Jag har tänkt lyssna på den boken, men tror den är stark. Bakad potatis var längesedan jag hade, mums.

      Radera
  5. Det där med blodtryck är lurigt. Mitt är för lågt vilket gör mig väldigt yr periodvis, men lågt är trots allt bättre än högt. Hoppas du får en tid på måndag! Båda böckerna är okända för mig, men tjocka böcker har alltid en avskräckande effekt på mig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan du få lite av mitt höga tryck så jämnar det ut sig. Ja tjockis böcker är dessutom otympliga att hålla.

      Radera
  6. Åh, vad trist. Krya på dig! Låter jättetokigt att man inte kan få tid för att kolla blodtryck. En sådan snabb och enkel undersökning? :/

    SvaraRadera
  7. Jag har en dipp i min läsning just nu, men jag har fortfarande många opublicerade recensioner. Feber nu, så ikväll kan det bli en bok, orkar inget annat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag sitter med en vitlök i örat, har haft ont i huvudet hela helgen.

      Radera
  8. Usch för huvudvärk och hoppas blodtrycket blir under kontroll.

    SvaraRadera