måndag 8 juni 2015

Currently Reading Tag

Jag har blivit taggad av Lotten
1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt? 

En inbunden bok, en häftad/pocket och en ljudbok
2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du när du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor i en innan du byter till den andra?)?
Nej inbunden bok läser jag i fåtöljen, häftad i sängkammaren och ljudbok när jag gör andra saker
3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?

Jag har en förmåga av att slarva bort mina bokmärke, har säkert ett trettiotal men ändå blir det en pappersbit.
4. Var förvarar du boken du läser just nu?
Soffbord eller nattygsbord
5. Vilket tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa?

Efter jobbet och på helgerna och ljudböcker så fort tillfälle ges.
6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Minst en timme
7. Läser du inbundna böcker med ”dust jacket” på?
Nej det tar jag av
8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?
Fåtölj, köksbord eller säng
9. Tar du med dig boken du läser överallt?
Det är olika, på långresa ja. Men vid kortare resor har jag ljudbok.
10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads?
Aj då, har jag glömt.
11. Vem vill du tagga?

4 kommentarer :

  1. Kul att läsa dina svar! Jag skulle aldrig klara så många böcker samtidigt ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är inget svårt och jag har ändå minskat.

      Radera
  2. Här är mina svar :)
    http://ylvakortochgott.blogspot.se/2015/06/currently-reading-tag_9.html

    SvaraRadera