söndag 1 mars 2015

En smakebit på søndag

Läsningen har väl inte gått super i februari, men nu är det ny månad och nya bekymmer, nej vad skriver jag. Tänk positivt, positivt...   nya möjligheter menar jag ju. Jag har börjat på en ny bok som fått vänta alldeles för länge..
Pia är en författare jag träffat IRL och bor på sommaren bara ett stenkast från min svägerska. Så husen det mördas i brukar jag befinna mig i. Tänk att inte ens Ekerum får lämnas utan mördare. Ruskigt vågar jag åka till Öland igen???
Bilden är lånad
Detta är andra boken som Pia skrivit och eftersom så många är förtjusta i 50 shades of grey,valde jag smakebiten med omsorg.
Vem behöver E.L James när vi har Pia, nej skämt åsido, förra boken Pia skrev gillade jag jättemycket för man får skratta emellanåt och det tycker jag är alldeles för få böcker som är roliga.
Ha en skön söndag, själv ska jag vila och läsa.
Mer smakebitar här

43 kommentarer :

  1. Jag har läst den första boken och tyckte mycket om karaktärerna och humorn,men irriterade mig lite på språket. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tyckte språket var enkelt och lättläst.

      Radera
  2. Ukjent forfatter for meg. Er det mye humor tror jeg det er bra, men blir det mest sex-scener, er det ikke noe for meg. Gidder ikke å lese Fifty shades-bøkene.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mest humor och jag skulle aldrig läsa 50 nyanser av honom heller.

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Alltid intressant med nya svenska författare :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Ingen bok jag känner till, tror dock inte det är min piece of cake. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om deckare med lite humor men smaken är olika, tur det.

      Radera
  5. Haha kärringhårspray. Intressant Smakbit :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst luktar hårspray äckligt, fy och usch.

      Radera
  6. Egentligen förstår jag inte behovet av sexscener i deckare överhuvudtaget. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna bok har "normala" sexscener, i Buthler&Öhrlund frossar de i dem. Då brukar jag hoppa över dem, helt onödiga.

      Radera
  7. Ingen jag hört om tidigare. Kan inte heller tänka mig Fifty shades-böckerna. Tack för smakebiten :)

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten!
    Vågar man säga att den var intressant ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vågar man Madde och dessa böcker är riktigt bra

      Radera
  9. Det måste ge lite extra att man känner igen miljön och har träffat författaren när man läser boken. Jag har inte hört om henne tidigare, men hon är kanske värd att kollas upp. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ger faktiskt oerhört mycket, jag går ofta till bibblan på författarträffar.

      Radera
  10. Oj! Spännande =) Hihi El James släng dig i väggen hihihi
    Tackar för smakbiten.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  11. Tror inte riktigt det här är min typ av bok. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  12. Jeg liker også når man får le innimellom :-)
    Ønsker deg en flott søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, ett skratt förlänger livet

      Radera
  13. Jag fick skäll av min frisör/tandsköterska förra veckan för att ha köpt kärringhårspray och den luktar verkligen illa! Det låter som en bra bok och jag gillar det färggranna omslaget. Tack för smakbiten och ha en fortsatt bra söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra Kajsa, den måste du läsa

      Radera
  14. Hahaha, jag är också väldigt förtjust i Pias böcker! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Har varken hört talas om boken eller författaren, Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  16. Bäst att hålla sig borta från Ekerum då. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det börjar bli många ställen vi ska passa oss för.

      Radera
  17. Jag har hört talas om författaren men inte läst något.Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  18. Kul urvalsprincip. :-D Jag har inte läst boken, men tror jag har sett den i någon blogg tidigare. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hihi.den har varit på flera bloggar helt säkert

      Radera
  19. Kul (var det rätt ord?) att kunna se mordplatsen framför sig. Kan tänka mig att det blir ännu bättre nästa gång du besöker huset :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja i alla fall blir det intressant att läsa böckerna.

      Radera
  20. Heftig smakebit ;) Og grøssende spennende å befinne seg i mordhuset :):)

    SvaraRadera
  21. Hahaha, det där låter ju som en annorlunda deckare. Ekerum minsann, dom kan visst mörda var som helst nu för tiden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man går ju inte säkert någonstans.

      Radera
  22. Jag känner inte till den här författaren, men det låter ju kul att hon är humoristisk. Tack för smakebiten och tipset. :-)

    SvaraRadera