fredag 20 februari 2015

Bokbloggsjerka 20-23 februari

Denna vecka blir det Bokbloggsjerka hos Annikas litteratur och kulturblogg, Vad skönt att ordningen är återställd där i alla fall.
Veckans fråga;

Som ni kanske har märkt har min blogg kunnat jämföras med Saharas öken under en tid, och det beror inte på att jag lider av skrivkramp utan det handlar helt enkelt om att det är värken som sätter rejäla käppar i hjulet för mig.

Suget att skriva är dock ständigt närvarande och jag försöker verkligen hitta sätt för att kunna slänga ihop ett par inlägg i veckan åtminstone. Hittills har jag inte kommit på något som skulle hjälpa mig på vägen och därför skulle jag vilja ta del av era bästa tips. Det vill säga var (och hur) författar du dina inlägg?

Verkligen tråkigt att ha sådan värk hela tiden och jag önskade att jag hade något bra svar men tyvärr inte.
Hela februari har jag känt mig halvrisig med halsont till och från, ibland har jag tänkt att jag lider av någon mystisk sjukdom, typ som de i House. Eller så är jag på väg att förvandlas till ett monster, jag vet nu har jag sett för mycket Grimm. Men igår fick jag dessutom hög feber så jag var tvungen att vara hemma. En bok var tung att hålla så det blev Grimm på Netflix.
Kanske mitt framtida utseende..
Hur som helst så har jag inte haft samma sug att blogga, inte ens att läsa, jag har inte haft orken.
Jag kommer troligen bli fri från min förkylning och om en vecka eller två vara på fötter igen, men för de med konstant värk är det svårare. Man hoppas vården kan tillhanda ge rätt typ av smärtlindring, akupunktur eller någon annan behandling.

26 kommentarer :

  1. När man är så där trött är det verkligen svårt att blogga!
    Vi har flera på jobbet som varit förkylda/sjuka sedan innan jul. Jag har själv något som kommer och går, och gör mig jättetrött. Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Ibland önskar jag att House fanns på riktigt. Tur att det finns TV-serier så man kan titta när man inte orkar läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore inte fel, han verkar vara nogrann

      Radera
  3. Har också känt mig trött och hängig sista tiden. Hoppas det vänder och att det bli lite bättre väder ute.
    Nu regnar det och blåser och jag upptäckte på promenaden med hunden att mina skor inte är vattentäta.. Huva!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja februari är en riktig skitmånad när det gäller sjukdomar.

      Radera
  4. det är väl den tiden på året när man är lite krasslig

    SvaraRadera
  5. Februari är ju den värsta månaden vad det gäller förkylningar. Har också känt mig risig denna vecka. Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. När man är så trött och sjuk är inte bloggen riktigt en prioritering, hoppas du kryar på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej och inte kunde jag läsa heller, orkade inte

      Radera
  7. Känner igen mig, först urinvägsinfektion och sen förkylning har gjort att februari inte lär bli läsrekordens månad. Men vad gör det, bloggen får väl rätta sig efter hälsotillståndet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dummaste är att jag körde en hyllvärmare, lär nog inte vinna den.

      Radera
  8. Netflix är en räddare i nöden när man inte orkar koncentrera sig på att läsa.

    SvaraRadera
  9. Februari är en riktig sjukmånad. Hoppas att vi får vår snart.

    SvaraRadera
  10. Det viktiga är nog att man tycker att bloggandet är kul och inte ser det som ett tvång. Mår man dåligt och/eller är sjuk så måste man kunna släppa bloggandet lite tills man känner att man har energi igen. Krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Det är inte konstig att du inte har ork. Hoppas du kryar på dig fort.

    SvaraRadera
  12. Har man feber är det inte så gott att orka tänka på att blogga! Krya på dig. :)

    SvaraRadera
  13. Man MÅSTE ju inte blogga, tack och lov! Det ska vara kul! Krya på dej!

    SvaraRadera
  14. Man MÅSTE ju inte blogga, tack och lov! Det ska vara kul! Krya på dej!

    SvaraRadera
  15. februari har alltid varit värsta månaden på året för mig. men nu är en snart slut. rätt åt den. i mars blir björkarna brunlila. det är fint! tänk på det, Marie!

    SvaraRadera
  16. Hoppas du känner di bättre snart. Kramiz!!

    SvaraRadera
  17. Alla verkar dra på förkylningar nu, jag hr precis klarat av två antibiotika kurer för två olika infektioner...

    SvaraRadera