fredag 9 januari 2015

Bokbloggsjerka 9-12 januari


Äntligen var det dags för Bokbloggsjerka igen, tyvärr blev jag lite besviken för jag har inte mycket att skriva om.

Frågan är:Finns det någon tv-serie (eller hur många som helst) som du såg 2014 (eller åtminstone påbörjade förra året) som du skulle kunna tipsa om?

NEJ, jag ser knappt på tv alls, möjligen lite på helgerna, jag läser böcker.

När man kommer hem från jobbet vid 16.30 då ska man laga mat, tvätta en maskin, motionera och plocka iordning lite. När man är färdig med det är klockan redan nio och då tar jag min bok och kryper till sängs.
Så somnar man inte lika lätt vid en bok som vid teven.

50 kommentarer :

  1. Jag borde egentligen se mindre tv, då får man ju mer tid över till annat :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar TV-serier. Också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag är alldeles för glömsk för tv-serier

      Radera
  3. Känner lite som du att den lilla tid som blir över då läser jag!

    SvaraRadera
  4. Jag läser också mer än jag ser på teve, men en riktigt bra serie är kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ser Once uopn a time, den är bra

      Radera
  5. Borde nog egentligen se mindre tv själv, men så brukar det bli som det blir och jag tittar alldeles för mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är nog ingen som kan beskylla mig för att titta mycket på tv, däremot fredagkvällar.

      Radera
  6. Nej, jag ser inte heller på tv särskilt mycket.

    SvaraRadera
  7. Jag försöker hitta en balans mellan alla tvserier och böcker och just nu börjar det kännas som att det går åt rätt håll :)

    SvaraRadera
  8. Klokt, jag brukar försöka läsa efter middagen fram till ca 20.00 och därefter blir det lite slötittande på tv. Dessvärre så har min lässtund minskat efter att jag börjat streama serier med min padda, men jag ska skärpa mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då har du Netflix eller något sådant?

      Radera
  9. Jag försöker att inte se för mycket TV men det blir ofta en timme i soffan tillsammans med sambon ändå nästan varje dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen sambo så det myset försvinner liksom och för katternas del så föredrar de läsning.

      Radera
  10. Jag har lyckats minska ned på mitt tv-tittande, men älskar fortfarande att se en riktigt bra tv-serie emellanåt :)

    SvaraRadera
  11. jag väljer med omsorg vad jag vill se :)

    SvaraRadera
  12. Jag hade också svårt att komma på någon serie, så jag tipsade om böcker istället :-)

    SvaraRadera
  13. Kikar väldigt sällan på de vanliga tv-kanalerna. Om vi kikar på serier eller filmer så blir det sådana vi köpt eller på Netflix. Periodvis kikar vi mycket men andra perioder knapp något alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart Lena för då kan man se några stycken när man har tid för jag brukar glömma annars

      Radera
  14. Tycker inte jag ser mycket på tv heller men kom underfund med att jag bara inte ser på tv "normala tider" utan det blir mest å nätterna.

    SvaraRadera
  15. Jag ser lite då och då på tv, men det är inte mycket jag tittar. Brukar istället på helgerna titta på någon tv serie eller film men under veckan är det i stort sett bara böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Film tittar jag dock på ibland, men inte så mycket serier

      Radera
  16. Jag har ingen tv, men ser en del på datorn. Ibland när det kommer en period med mindre läsande så brukar jag ta tv-serier istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men så är jag nog med, mer periodare på tv-serier

      Radera
  17. Jag prioriterar nog tyvärr tv (eller numera tv-serier via datorn) före matlagning och städning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr måste barnen ha mat så det blir svårt att låta bli

      Radera
  18. Jag har mer och mer börjat prioritera läsning framför TV.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det ändå inte är så mycket bra på tv

      Radera
  19. Jag älskar normalt att kolla på TV, men senaste året har jag inte riktigt orkat engagera mig tyvärr, så den här jerkan får jag fundera på ett tag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde finnas mer roligt på tv som man kan koppla av till

      Radera
  20. Har minskat mitt tv-tittande på senare år, har blivit bättre på att sluta följa serier av bara gammal vana, men blir himla glad när jag hittar en ny bra serie att följa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tycker det är svårt att hitta bra.

      Radera
  21. Jag läser hellre än tittar på TV. Men vill jag somna är TV.n perfekt ;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan somna i läsfåtöljen med, duktig på sådant. Men om man somnar i soffan framför teven lär det dröja innan man vaknar. Men i läsfåtöljen får man ett perfekt powernap

      Radera
  22. Sorry, det var inte meningen att göra dig besviken :-(
    Själv är jag inne i en extrem period där jag knappt läser någonting alls utan bara sitter med näsan framför någon skärm och "knarkar" serier.
    Nästa vecka återgår allt till det normala. Då lovar jag att det kommer att handla om böcker, på ett eller annat sätt i alla fall :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh det gjorde du inte, jag kom på att jag faktiskt ser på en serie, Once upon a Time.
      Alltid kul med jerka. :)

      Radera
  23. Jag borde göra mer som dig! Men just då när jag sitter framför tv:n är det skönt men efteråt känner jag mig inte nöjd. I synnerhet när jag inte hinner läsa något på kvällen innan det är dags att sova.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är mest skit på tv och har inte Netflix och sådant.

      Radera
  24. Jag ser inte heller så mycket på tv:)

    SvaraRadera
  25. Jag gillar att kombinera tv-tittande och läsningen, ofta ser jag och sambon ett par avsnitt på kvällen, för att vid tio tiden gå och lägga oss för att läsa. Vi tittar nästan enbart via datorn och då kan ju själv styra när och hur mycket man vill se. Jag tycker jag har en bra balans på blandningen av böcker och tv, vilket är skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra balans är bra och bäst när man själv kan styra det man vill se. Jag gillar inte att behöva passa tider.

      Radera