söndag 17 augusti 2014

En smakebit en søndag

Söndag och dags för en liten smakbit igen, hoppas ni har det bra.
Nu läser jag:
Boken är skriven av  Naoki Higashida som har autism, men med hjälp av ett slags bokstavsredskap där han pekar på bokstav för bokstav blev boken till. I boken svarar han på frågor som kanske får en att förstå hur sjukdomen autism fungerar.
Smakbiten kommer från sidan 27
Jag hoppas att när jag läst boken, lättare förstår dessa barn, nu finns det olika grader av autism, från gravt till lättare och de kan variera i sättet.
Men hoppas få en inblick och förståelse hur jag ska bemöta dem på bästa sätt.
Dessutom har jag en utlottning på just denna bok.
Tävlingen
Mer smakbitar här

28 kommentarer :

  1. Jag vill så bra gärna läsa den här. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så, jag har städat hela dagen men snart ska jag läsa vidare.

      Radera
  2. Bra att någon med autism skriver en bok om autism, då blir det ju rätt i alla fall. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det bör den vara, kanske får man sig en tankeställare

      Radera
  3. Har läst den här, men föll inte för den. Hoppas du gillar den bättre.

    SvaraRadera
  4. Denne boken likte jeg godt. Tusen takk for smakebiten :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här vill jag gärna läsa!

    SvaraRadera
  6. Denne står allerede på leselisten min. takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  7. Har lämnat den sortens lektyr bakom mig. Det blev bara för mycket när dessa ungdomar var en del av min vardag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser det för att kanske förstå dem bättre.

      Radera
  8. Tack för smakbiten! Jag skulle vilja läsa den någon gång.
    Trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  9. Denne boken har jeg lest. Jeg likte den virkelig godt og syntes det var en sterk opplevelse å lese hva gutten selv tenkte. Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  10. Den skulle jag vilja läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Denna vill jag läsa vid tillfälle. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Problemet är väl att tiden inte räcker till för allt man vill läsa

      Radera
  12. Jag är ganska nyfiken på den men ändå inte..hmm. Tack för smakebiten:).

    SvaraRadera
  13. Den här vill jag verkligen läsa! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Låter som en intressant bok. Alltid bra att försöka sätta sig in i hur andra människor har det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan nog få en och annan tankeställare,

      Radera