måndag 3 februari 2014

Tematrio - Vinterväder

Tema trio presenteras av bloggen Lyrans Noblesser och idag är det ett kallt tema.
Berätta om tre böcker som utspelar sig under vintern.


Första delen i Mons Kallentoft serie om Malin Fors utspelar sig i kallaste vinter, och boken är den absolut bästa i serien också.
Tjuvarnas stad utspelar sig i Ryssland och i sträng kyla, i alla fall de delar jag kommer ihåg. 
Väldigt bra bok men otäck, den har vissa delar har växt fast.
Även denna utspelar sig i vintertid och i snökaos, jättebra bok triller-aktig.
Denna bok skulle jag vilja läsa, har hört den ska vara bra. Har du läst den?

17 kommentarer :

  1. Har bara läst Midvinterblot av dina, och den gick inte hem alls...

    SvaraRadera
  2. Inte läst någon av dina, bör nog titta på dem.

    SvaraRadera
  3. Midvinterblod har jag läst och den är jättespännande. Tjuvarnas stad har jag hört talas om och den är jag sugen på.

    SvaraRadera
  4. Här var det tre obekanta böcker :)

    SvaraRadera
  5. Har inte läst något av dina förslag.

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon i din trio men måste kika in dom lite och se om någon ska skrivas upp på listan över "ska läsas böcker"

    SvaraRadera
  7. Tjuvarnas stad tyckte jag mycket om, den gjorde intryck. De andra har jag inte läst än, men det är något speciellt med deckare som utspelar sig på vintern. Och Orhan Pamuk känns som en författare som jag borde läsa åtminstone en bok av.

    SvaraRadera
  8. Midvinterblod har jag läst, men jag blev inte alls så förtjust i den.

    SvaraRadera
  9. Midvinterblod och Tjuvarnas stad har jag läst, har vid ett tillfälle börjat på Pamuks Snö,men den funkade inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
  10. Tjuvarnas stad tyckte jag var riktigt bra!

    SvaraRadera
  11. Midvinterblod är både bra och vintrig =)

    SvaraRadera
  12. Inget av dom har jag läst men börjar bli lite nyfiken på Tjuvarnas stad.

    SvaraRadera
  13. Jag har läst Pamuks Snö och den är bra, men ganska krävande. Tror inte alla skulle tycka om den.

    Midvinterblod gillade jag också!

    SvaraRadera
  14. Jag läste Pamuks snö och tyckte den var bra, en av hans bättre. Han skriver lite speciellt, inte alltid lättläst som Ugglan&boken redan har sagt.

    SvaraRadera
  15. Så många snöböcker du hittade, jag får nog fundera ett tag. Jag kommer aldrig ihåg böcker efter att jag läst dem, jag minns bara känslan jag hade när jag läste dem. Får fundera på någon bok som jag minns som kall och frusen...

    SvaraRadera
  16. Här var det inga som jag hade läst. Men jag är lite nyfiken på Pamuk :)

    SvaraRadera
  17. Midvinterblod har jag också med på min lista. Pamuk har jag i bokhyllan, dock inte läst.. ;)

    SvaraRadera