fredag 9 augusti 2013

Bokbloggsjerka 9-12 augusti

Sommaren är slut, ja nästan i alla fall, men Annikas bokbloggsjerka fortsätter tack och lov. Min sommar har inneburit lite läsning och mycket social samvaro.
Så därför har jag massa måste läsa böcker. Just nu läser jag;
Vilken titel alltså, bara den gör ju att man ville läsa denna bok. Nu bara några sidor kvar.
Johnny Depp är lite lagom mystisk, jag minns när han spelade Edward Scissorhand, otroligt sorglig film. Boken är fylld med bilder på honom.
Denna dök ner i brevlådan av Ica förlaget, verkar väldigt intressant.
Denna lyssnar jag på och än så länge är det ett så där...
Jag är en mullig kvinna och vi griper ju efter halmstrå så självklart skickade jag efter denna bok och även en kokbok, fast den var dålig.
Jag började också på Kristian Gidlunds bok I kroppen min, fast den kändes inte rätt att läsa på semestern.
Varför börjar jag på så många böcker kanske ni undrar? Ja det undrar jag fortfarande, men har bestämt mig nu för att börja läsa klart.
Ha en skön helg.

20 kommentarer :

  1. Onda flickor tyckte jag inte var någon super höjdare :(
    Ja man har SÅ många böcker man vill läsa!!

    SvaraRadera
  2. Ja det var många. Själv brukar jag hålla mig till en i taget ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, det undrade jag;). Klarar bara läsa max tre. Ladda ner appen shapeUp Club, den hjälper mig att hålla koll på kalorier.

    SvaraRadera
  4. Tack Linda det har jag gjort, den är toppen.
    Mia

    SvaraRadera
  5. Haha, jag är precis likadan. Börjar på en skock böcker. Men någon sa att man följer ju flera tv-serier samtidigt så varför inte?

    SvaraRadera
  6. Halvfasta, kan det vara något? Kämpar också mot några retliga extra kilon som bitit sig fast.

    SvaraRadera
  7. Det var många böcker på en gång :)
    Sv: Jag tänkte inte på att de är så tjocka när jag läste. Jag fastnade i handlingen på en gång och ville bara läsa och läsa :) Främlingen är en av de bästa böcker jag läst, hela serien är väldigt bra!

    SvaraRadera
  8. Jag är precis likadan och börjar på massor av böcker. Men just nu håller jag bara på med två, vilket nästan känns konstigt.

    SvaraRadera
  9. Jag läser bara en bok i taget. Ja, förutom att jag ibland har en novellsamling vid sidan om som jag läser i när jag är mellan två böcker :)

    SvaraRadera
  10. 5:2 läser jag med, men har inte börjat med själva "dieten" ännu. En bok fylld med bilder på Depp, låter ju onekligen lockande :)

    SvaraRadera
  11. Onda flickor tyckte jag bara var sådär och besviken på slutet blev jag...

    Boken om Johnny Depp tänkte jag läsa men såg sedan att folk sa att boken egentligen inte gav någon särskild insyn i hans liv ändå?

    SvaraRadera
  12. Den där dietboken har jag nog sett i varenda tidning jag bläddrat i under sommaren och det enda jag känner är "åh, nej inte ännu en diet". Nästan skönt att höra att den inte var så inspirerande! :)

    SvaraRadera
  13. Jag brukar läsa 2 böcker samtidigt, en lite tjockare och en lite mer lättsam och lättläst :)

    SvaraRadera
  14. Åh, jag vill läsa Johnny Depp- boken!

    SvaraRadera
  15. Det var en salig blandning :-). Är Johnny Depp-boken bra?

    SvaraRadera
  16. Om man gillar Johnny Depps filmer, så ja då är den bra. Det ger ingen insyn i hans liv.
    Mia

    SvaraRadera
  17. "Onda flickor", varför sådär...? Varit nyfiken ett tag nu, nämligen. Gillar bokomslaget på nåt vis! /Bokdetektiven

    SvaraRadera
  18. Brukar också läsa flera böcker på en gång, och kan tänka mig lägga till den m Johnny - fina bilder på han är ju aldrig fel ;)

    SvaraRadera
  19. Imponerad över att du har flera böcker på gång samtidigt, önskar att jag oxå klarade av det, men jag tappar bort mig i handlingen och blandar ihop personerna om jag försöker... Kanske skulle funka om det bara var en av dem som var skönlitterär, faktaböcker och biografier är nog lättare att separera från varandra...

    SvaraRadera