måndag 10 juni 2013

Tematrio - hembygdsläsning

Denna veckan handlar tematrion om hembygden, Lyran själv är från Värmland, men vad ska jag skriva om. Jag är inte född smålänning men inte långt ifrån.
Åke Edwardson är född i Eksjö och växte upp i Sävsjö och Vrigstad, men bor också i Göteborg.Hans deckare om kriminalkommissarie Erik Winter känner väl de flesta till.
Karin Wahlberg är född i vackra Kalmar men bor numera i Lund. Hennes serie om Claes Claesson känner ni väl också till.Denna bild är från hennes nya bok.
Denna bok har jag hört talas om genom kompisar, det är mamman, Kristina Malm Gunnarsson, i familjen som skrivit boken. Hur det var när pappan dog både för henne och de två tonåringarna. De är nämligen från samma kommun som mig.Jag har dock inte läst den ännu,men någon gång så.

6 kommentarer :

  1. Var det Kristina Malm Gunnarsson som hade det supersorgliga sommarpratet häromåret om när mannen dog?

    SvaraRadera
  2. Edwardsson är med på min lista med, men som göteborgsrepresentant :)

    SvaraRadera
  3. Jag tog först med Edwardson på min lista, som representerar Göteborg, men han fick ta ett steg åt sidan :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte Sanna, men kanske.
    Mia

    SvaraRadera
  5. Kul med Småland, mitt landskap <3

    SvaraRadera