lördag 4 maj 2013

SLUTA GNÄLLA

För ett tag sedan var jag på en föreläsning som heter Gnällstopparen. Erik Winqvist var föreläsare och det gjorde han mycket bra. Denna man har många strängar på sin lyra(vitsigt va?), spelar saxofon och är skådespelare.

Jag tyckte han tog upp många bra saker och föreläste på ett underhållande sätt.
Vi fick även göra vissa övningar en del var jättesvåra men fick en att tänka efter.
Hans hemsida och även denna. Ja så har han även skrivit en bok, vilken jag kommer lägga till min önskelista.
Läs denna bok så blir du lycklig!Författaren har gjort en djupdykning i hur man blir lyckligare. Han blandar moderna forskningsresultat med beprövad erfarenhet. Det visar sig att det är ganska enkelt att bli lite lyckligare.

Erik Winqvist är artist, poet, författare och föredragshållare, han är även managementkonsult och har i många år varit direktör, säljare och personalledare. Bäst är att läsa om honom på nätet där finns recensioner och mycket information för den som är intresserad.

Han tog också upp detta att när vi träffar en människa så bedömer vi så mycket och det tycker jag stämmer ganska bra. Ibland ser vi inte till de inre kvalitéerna utan hakar upp oss på utseende, tal eller annat oväsentligt.

Det var i alla fall en bra föreläsning, undra om boken är lika bra.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar