söndag 31 mars 2013

Påskhelgen i bilder

Skärtorsdag och efter ett glas vin eller två blev jag så trött och jag gick och la mig tidigt.
Långfredagen bestod av matlagning, för vi skulle ha påsksupé denna dagen, jag och två av barnen som var hemma.
Lite smått och gott som var kallt, ris och räklådan gillar min dotter skarpt, recept finns här på bloggen.
Köttbullar, prinskorv (tog i lite mycket där) och potatisgratäng.
Nu fanns det mat över till barnen på påskafton eftersom jag skulle bort då.
De fick också sitt påskgodis nu, så de kunde mysa med en film och smaska lite.
Påskafton med goda vänner. Vi började med en drink, en Lennart.
Så en skaldjursallad med whiskeysås,,mums..
Så till huvudrätten Lamm, potatisgratäng med rödvinssås och vitlöksmorötter.
Helt ljuvligt smakade det.
Efterrätten glömde jag fota, så jag lånar bilden från Arla. Vit chokladmoussetårta med passionsfrukt. Testa den
Givetvis blev det sent så idag har jag tagit det lugnt och Sharpay har inget emot det, då blir det mycket gos.

2 kommentarer :

  1. Oj, så mycket gott! Du gör det verkligen mysigt för barnen, alltid lika fint när du visar hur du dukar upp!

    Fast egentligen gillar jag allra mest rubriken följt av bilden på vinglaset ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken fin påskbuffé! Jag har varit borta över påsk och inte ens köpt påskgodis (duktigt) + missade våffeldagen! Men har ätit en massa ändå. Kolla gärna Hagabullen jag åt på långfredagen. http://yfronten.blogg.se

    SvaraRadera