måndag 18 februari 2013

Tematrio - dåligt enligt mig

Det har som bekant varit en del diskussioner på bloggar om vad som är bra eller dålig litteratur. Därav denna tematrio från Lyran, vill ni läsa mer klicka på namnet. Mitt inlägg om bra eller dålig litteratur finns här.Men nu till Tema trion

1.Jan Wallentin - Strindberg stjärna - jag som älskar deckare trodde det skulle vara en toppenbok. Filmrättigheter och allt var redan sålda. Men när man retar sig på huvudpersonen istället för att gilla den, njaa. Så var det ett evigt tjat om narkotiska preparat, som han åt som halstabletter.

2.Andrew Kaufman, Pia Printz - Alla mina vänner är superhjältar - Många är det som älskar denna bok så med risk för att inte få en läsare till min blogg. Men smaken är olika och jag förstod mig verkligen inte på denna och massa namn på superhjältar.

3.Ann Söderlund - Men vi knullar ju ändå inte - Detta var en bok som skulle vara rolig men den var tråkig. Säkert skulle titeln dra till sig köpare.

6 kommentarer :

  1. Jag har läst flera som inte gillar Strindbergs stjärna. Superhjältarna har jag fingrat på i bokhandeln...

    SvaraRadera
  2. Superhjältar har jag tänkt läsa länge, men det har inte blivit av. Tror fortfarande att det är en bok för mig. De andra två har jag inte läst, men en bok med knullar i titeln lockar mig inte.

    SvaraRadera
  3. Smaken är olika, så jag tycker verkligen du ska läsa den. Jag läste Ann Söderlunds bok för den följde med en tidning, tror inte jag köpt den.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte läst någon av dem men har varit lite sugen på Strindbergs stjärna, jag gillar mest deckare. Och jag har lite snedvridna favoritkaraktärer så den kanske går hem hos mig :)

    SvaraRadera
  6. Jag slutade läsa Strindbergs stjärna på sid 52.Jag hann aldrig börja reta mig på karaktärerna men väl på språket, och i det sammanhanget kan jag tycka lite synd om Jan Wallentin. Förlaget måste ha haft väldigt bråttom att få ut boken i handeln och det gynnade verkligen inte författaren. Jag har inte läst en enda positiv recension om den här boken, och när hysterin hade lagt sig blev det oroväckande tyst om honom.

    SvaraRadera