tisdag 1 januari 2013

Nyår 2012

Först och främst får man göra sig fin, en liten lermask så blir huden som om du var 20 år igen. Jag skrämde min son rätt bra när jag smög in i hans rum och knacka honom på axeln. Han hoppa en meter upp i luften.
Väl uppsnofsad och med ett glatt humör, gav jag mig iväg till festen, det var hos min väninna som bor 3 minuter gångväg från mig.
Förrätten var Toast Skagen, vilket jag givetvis missade att fotografera, därför lånade jag denna bild av en som var med, hoppas det var okey.
Så till huvudrätten; Oxfilé med två såser, (rödvinssås och bearnaise) och till det en smördegsrulle med potatis och västerbottenost..Mums! Och till detta ett rödvin, jag är inte överförtjust i rödtjut, men det går att dricka.
Så kommer vi till efterrätten, Cheesecake med ett efterrättsvin till.
Men nu började man bli en aning mätt så det blev en liten bit.
12-slagets skål och sedan gick vi ut för att fira av raketer.Det skulle varit en bild på detta också, men Blogspot strular idag.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar