fredag 26 oktober 2012

Ibland får man bara ta timeout

Det har varit otroligt mycket på sista tiden,,jösses. I helgen var jag i Helsingborg och igår var det pop-quiz på hotellet i Gislaved. Ja, festligheterna tar ut sin rätt om man säger så. Jag slutade jobbet klockan ett idag och gick till ICA och för att handla.
När jag var på väg hem började det hagla,,jösses va stora hagel, nästan som köttbullar.(Jag vet andra gången jag använder ordet jösses).
Väl hemma kände jag att all städning och sådant fick vänta,,var jättetrött..Jag la mig på sängen och efter en stund sov jag som en gris. Varför använder man gris och inte katt??Katten är ju gulligare, eller hur??
Fast denna grisen är söt eller hur? Nu kom jag ifrån totalt eller hur? Efter min powernap så tände jag ett ljus för min pappa.
Han skulle blivit 91 år idag,,jag saknar honom så.Lite mat ska det bli ikväll,,räk och köttbullsmackor.
Njaa så här fin blev inte min macka,,jag är inte van vid räkmacka så jag la äggen överst istället för räkorna dessutom glömde jag dillen,,attans.Men ganska gott ändå.Lustigt egentligen,,innan tyckte jag inte alls om räkmacka,,nu är det jättegott..

1 kommentar :

  1. Vilken härlig tjejresa ni gjorde, det är guld värt att få komma iväg på det där sättet, sova skönt och äta gott - och så snacka snacka snacka!

    Räkmackor kan verkligen vara olika, ibland uschliga små vattniga räkor på ett berg av majonnäs, ibland färska, nyskalade där majonnäs och bröd inte syns av allt som ligger ovanpå.

    Tror bestämt att jag måste köpa hem lite räkor idag ... nu blev jag så sugen ...

    SvaraRadera