söndag 7 oktober 2012

Bokmässan del 2 -2012

Efter en underbar frukost bestående av bacon och äggröra, yoghurt och musli med nötter och en fralla och kaffe.(Jag åt inte upp allt). Så var det dags för att gå till bokmässan,,en trappa ner.Långt va?
Det var kö, men ändå verkade det vara mycket mindre folk än på lördagen..Skönt!!!
Bland de första jag gjorde var att gå till AdLibris och snacka Läsplatta,,Jo det blev ett köp av plattan,,hela 6 böcker ingick,,nu ska det läsas.
En del folk var det i gångarna och enormt varmt var det,,så man blev supertörstig. Tack och lov fanns det dricka att köpa på mässan.(Nu när jag skriver detta känner jag hur torr jag var i munnen, för hämta lite vatten)
Jag köpte Gudarnas föda av Ann-Sofia Winroth, bra pris 99:- och en chokladkaka på köpet(mycket god). Vid Bra Böckers monter satt Åsa Hellberg och pratade om sina böcker, det gjorde mig sjukt lässugen, även bra pris på hennes böcker, signerade och allt 100:-.Trevlig var hon med.
Och denna gången var det ingen som skrev fel i böckerna, men Pernilla låg ju på sjukhus så. Fast jag såg att hennes pralinbok kommit ut,,bläddrade lite i den..Inget för mig dock.
Överallt jag gick såg jag Jonas Gardell,,vilket hektiskt schema han måste haft.
Fyndade en bok hos Kabusa böcker,,endast 40 kronor, där köpte jag även en pocket till min dotter, vilken jag inte kommer ihåg namnet på. Något med vampyrer skulle jag tro.
På Tukanförlaget fick jag tag i lite smått och gott i presentväg,,därför avslöjas inte det här. Där satt även Camilla och signerade Super Charlie, hade jag haft ett barnbarn hade jag köpt en bok. När hon signerat färdigt kom Martin och hämtade henne,,gulligt.
Jag köpte några pocket också och en tidning, Dessutom fick jag en pocket av min syster;
Denna pocket tänkte jag vi kunde läsa och diskutera i vår bokcirkel, jag har hört den ska vara bra.
PS:Tycker bilderna blev lite gryniga,,måste rengöra linsen eller något.

2 kommentarer :

  1. Det e så himla kul att läsa hur andra har upplevt bokmässan o när jag ser dina foton så kom jag på att vi (omuberlige make var ju med som ledsagare) inte fotade något under själva mässan. O här kallar man sig för fritidsfotograf...

    Jag skyller på att jag var tvungen att åka hem för tidigt jag hade säkert kommit på att vi skulle ha fotat!

    Vilka dar var du där? Vi var där tors-fre o det som är ett stort + med mässan är att man kan träffas IRL. Såg du mig/oss hon med gåbordet o med maken i släptåg? Det var nämligen 2st bloggare som kom fram o frågade Är det inte Pockh. o Oumb. Peter? O visst var vi det o det blev 2 givande samtal som vi kappt ville avslut.

    Kramis från Pockethexan som undrar hur det var att bo på hotellet var det värt det för det var väl mässhotellet du bodde på? Vi tänkte nämligen kanske inte bo i husbilen nästa år?

    SvaraRadera
  2. Kul att se bilder från din Bokmässa, synd bara att vi inte fick till en träff där i vimlet. Men det går väl fler tåg:)hoppas du gillar Gudarnas föda, den tyckte jag mycket om och chokladen är ju ljuvlig. Köpte lite chokladte av Anna-Sofia också.

    SvaraRadera