torsdag 28 juli 2011

ÖLAND del 2


Hur var vädret på Öland denna vecka, jo det var lite blandad kompott men mestadels uppehåll med solglimtar. Vi fick i alla fall en dag vid stranden, fler hade varit önskvärt.
Vi var ute på promenader, för att komma till havet gick man en liten väg och svängde sedan av på en stig.

Det gick jättefint att komma ditt när barnens faster var med. Dagen efter skulle jag själv försöka.....

Jag och min dotter gick och gick, till slut kom vi upp på en höjd..Nu kommer havet sa jag till dottern..Visst såg vi havet,,,typ hundra meter därifrån..Vilket fint lokalsinne jag har va?

En dag var vi inne i Borgholm och kollade lite, jag shoppade två kylskåpsmagneter,,,wow..
Vi åt på Wilma´s, jag tog kycklingspett,,jättegoda.När vi gått kom de fram en annan "gäst" och ville kalasa på vår mat.

När vi skulle åka hem därifrån,,hittade vi givetvis inte bilen. Vi var som tre yra höns(de andra hade åkt före),,Gud vad vi gick och rätt som det var när vi spejade,,,stod bilen rakt framför oss.

Till Kalmar var vi två gånger, en gång åkte vi till Giraffen, ett köpcentrum, där shoppade vi lite.Jag köpte en väska och en skitsnygg scarf, de hade en dökul affär som hette Tiger med massa billiga saker.
Vi handlade mat på Ica MAXI, där vi också hälsade på min systers pojk, han jobbar där på sommaren.
Andra gången vi var i Kalmar var sista kvällen, då åt vi på en grekisk restaurang. Då åt jag en riktig god grekisk burgare med klyftpotatis,,mums. Plus ett glas gott vitt vin, dumt att jag inte kollade namnet.

Fint vattentorn har de i Kalmar. Om jag kommer till Öland igen, skulle jag vilja till Långe Eric om jag så ska åka själv och mer promenader i Kalmar som blivit en sådan mysig stad.
(Var här mycket när barnen var små)
Söndag middag lämnade vi Öland med en tår i ögat, det har varit en underbar vecka, framför allt lärt känna släkten mycket bättre..

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar