tisdag 7 juni 2011

Idag är jag ARG


Min dotter har ett handikapp, en lättare Cp-skada,som gör att vissa motoriska saker är svåra.
Hon har också lite svårt att hänga med i tempot i skolan och få ha lite extrahjälp.
Vi hade nyss ett HAB-möte då diskuterades bl.a idrotten där hon har problem med simningen.
Hennes lärare där ville inte sätta betyg på henne men de tyckte jag var FEL.För enl. skollagen om det är en eller två saker du inte klarar pga av motorisk problem så ska man se förbi detta s.k pysparagrafen.Rektorn sa att det skulle lösa sig..
Idag kommer hon hem och sa att läraren sa att hon inte får betyg i ämnet men de kan jobba vidare till hösten,,,Grrrr jag blir så ARG...Hon kanske aldrig kommer kunna lära sig simma,,det strävar liksom emot hennes fysik..
Ändå sedan hon var liten har jag fått kämpa för hennes rätt..Ska det vara så..???
Jäkla samhälle vi har i så fall där bara de perfekta får finnas..............

1 kommentar :

  1. Hon måste ju få kunna göra något annat än att simma! Vad är det för dumheter!

    Det är som om en färgblind inte skulle kunna få betyg i bild ...

    Jo, du undrade om mitt växthus. Jag odlar lite tomater, persilja och squash. Förra året hade jag för första gången kapkrusbär, physalis, du vet de där som ser ut som japanska lyktor med ett litet bär inne i sig. De blev gigantiska och bären blev supergoda! I år fick jag först inte tag i nya plantorm en så hittade jag två förra helgen, så nu är de på gång i växthuset de också!

    SvaraRadera