tisdag 30 november 2010

Tisdagen 30/11-10


Ja nu har jag snart fått upp adventljusstakar i varenda fönster, min svägerska var här i förra veckan och putsade dem.Himla snällt alltså.
Det är ju mycket bättre i foten, men fortfarande haltar jag lite, speciellt när jag är barfota.
Så allt tar liksom lite längre tid och man får använda en annan teknik.
Efter en stund blir jag trött i foten och då lägger jag mig och läser en stund.

Jul skyltningssöndagen var jag inte ute som jag brukar men var på Öppet hus hos min kompis, där bjöds det på ; Jansson, sill och snömuffins, massa godisar och glögg.
Ja jag blev så himla mätt att jag trodde magen skulle spricka.

På tal om mage,,allt detta stillasittande och ätande är inte bra,,,OCH då har julen knappt börjat..
Jag har ätit typ två middagar PLUS choklad och snacks..
Det får bli ändring,,i så fall lättare lunch typ omelett eller sallad..
Nästa vecka blir det till sjukgymnast,,jag är ju ganska stel i foten..
Men vem är inte stel,,det är ju extremt kallt,,för denna tiden på året i alla fall,,Ha det gott,,tänd ett ljus eller två

2 kommentarer :

  1. Usch ja... det är ju rätt stillasittande för mig också.

    Vill inte alls tänka på det nu.

    Krya på dig nu!

    SvaraRadera
  2. Det blir en tuff jul om kylan håller i sig - undrar hur mycket fett vi lagt på oss när vårvärmen kommer?

    Härlig önskelista du lagt in i förra inlägget! Hoppas att tomten är givmild i år. Och snygg ;-)

    SvaraRadera