tisdag 30 november 2010

Ingrid Noll - Tuppen är död - Ljudbok


"Hans röst genljöd i mina öron så att jag blev alldeles yr, hjärtat dunkade och jag hade fjärilar i magen. Det var inte den berömda kärleken vid första ögonkastet, det var kärlek vid första röstklangen."
Vid femtiotvå års ålder drabbas Rosemarie Hirte av kärleken som av blixten. Hittills har hon levt ett ganska grått och händelselöst liv och hon trodde att hon var immun mot stiliga karlar och upphetsande röster. Men det är tydligen aldrig för sent!
Och därmed börjar karusellen snurra. Det ena leder till det andra och Rosemarie går bokstavligen över lik för att fånga sitt hjärtas utvalde. Kopierat ur Bokus


Det här var nog bland det bästa jag läst på ett tag, skrivet med både humor och finurlighet.
Man gillar huvudpersonen även om hon inte är helt snäll eller rättare sagt.....
Nej nu säger jag inte mer vill inte avslöja något..Men kan varmt rekommendera denna bok.Varför finns det inte fler böcker med denna författare.
BETYG:



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar