torsdag 6 maj 2010

Torsdag 6/5


Ja det var ett tag sedan jag blogga, men jag har haft fullt upp. Det tar lite tid att cykla överallt man ska.(min bil är sönder)
I tisdags var jag på kurs i att öka din självkänsla, sådan kurser är ju alltid upplyftande.Fick tips på en bra hemsida http://www.utbildning-co.se/sv/. Här kan ni gå in och peppa er och få dagens affirmation. Nu var kursen i Gislaved 7 km härifrån, så jag fick cykla dit och hem.
På hemvägen hällregnade det, jag kom hem dyngsur.
Redan på kvällen började jag få lite ont när jag skulle gå på toa, trams tänkte jag och gick och la mig.
Onsdagen gick med några ipren,så kunde jag jobba.Drack (vatten) mycket och la mig tidigt.
Torsdag morgon,,vilken mardröm, det var som ståltråd skar in när man skulle kissa.Hjälp vad är detta.???.Cyklade upp till jobbet, eftersom jag öppnade, dukade fram frukost och sånt. Men min kollega sa att jag kunde gå hem så jag ringde in vikarie.
Ringde vårdcentralen och jag fick komma 11.25 under tiden så passade jag på att ta en lur.
Cyklade så till vårdcentralen, lämnade kisseprov och väntade. Strax kom en stor man ut och sa mitt namn. Hur är det?
Jag har lite ont när jag kissar sa jag. Ja de kan jag se på provet, så du ska få penomax
Rätt som det är fråga han. Har du gikt?. Nej jag vet inte, förra läkaren trodde det.
Det tror inte jag, det drabbar mest stortån. Dricker du mycket? frågade han. -Ja för fan en 75:a om dagen minst tänkte jag svara, men sa normalt.
Sen pratade han mina blodtrycksmediciner, ja det beror ju på fel levandsätt.Man måste motionera och äta rätt...MEN VA FAN,, varför förutsätter alla att bara för man är fet så motionerar man inte och man stoppar i sig choklad varje dag. Jag blir så ARG.Nästa gång ska jag komma skramlande dit, värsta benrangel.
Jag har tagit värktabletter för att sitta upp men nu ska jag ta lite tranbärsjuice och vila.
Ha det bra

1 kommentar :

  1. Efter ett sådant läkarbesök behöver man ju en sjuttifemma...

    SvaraRadera