fredag 30 april 2010

Fredag 30/4 Valborg


Igår gick min bil sönder, ja den har varit sönder ett tag.Men igår gick det inte köra längre, någon bit inunder bilen har lossnat och skär i asfalten när man kör fram. Det låter för jävligt.
Den har ju läckt olja ett tag men det är ju bara att fylla på.Någon mekaniker där ute som kan byta lite jobb mot några tjänster som jag kan göra för dig, typ laga en god middag..
Inte det,,,Näää, den får väl stå där och skämmas i garaget,,bilskrället..


Så det blev till att cykla till Gislaved för lite inköp, en 7 km lång färd dit, ja och lika långt tillbaka,,fast det kändes mycket längre hem..


Väl hemma hade jag så ont i rumpa och lår att jag vila och läste en bok,,,ja läste och läste.Dottern hittade mig sovandes i boken,,Tre katter ligger här också, en till och med på mig..
Äldsta dottern skulle spela i orkestern, både idag och imon. Så här fin är hon i sin dräkt eller kostym eller vad det heter..

Valborg firas med potatisgratäng, kycklingfilé, sallad och bröd. Samt lite vin till maten och sedan Baja päron
Skål

1 kommentar :

  1. Är det en trampa på cykeln där nere i hörnet?!?

    Hjälpa till med bilen kan jag inte-helt värdelös faktiskt...

    SvaraRadera