fredag 26 februari 2010

Leif GW Persson - Linda som i Lindamordet - Ljudbok


En ung kvinna hittas mördad av en okänd gärningsman och polisen har fått ett spaningsmord som de måste utreda. Romanen handlar om denna utredning och vilka konsekvenser den får för de närmast inblandade. Det är en enkel och okomplicerad historia för kriminalkommissarierna Jan Lewin och Anna Holt och kriminalinspektören Lisa Mattei. Fast kanske inte lika enkel för den notoriske kommissarie Bäckström.
Egentligen innehåller den bara tre konstigheter. För det första att polisen hittar den som gjorde det trots att de letar efter en annan typ av gärningsman. För det andra att Anna Holt som håller i förhören med gärningsmannen redan på förhand vet hur han kommer att svara på de frågor han ställer. För det tredje att Lisa Mattei egentligen tycker att det handlar om något helt annat än ett mord på en ung kvinna. Kopierat ur Bokus

Jag har länge funderat på om Leif GW Persson´s böcker är något att ha, men så var jag på en bokträff och hon hade läst Den som dödar draken. Hon tyckte till och med han var lite rolig.Jag har sett honom i Efterlyst och tycker han ser allmänt trist och tråkig ut.(Sista gången jag såg satt han dessutom och tugga på en bulle under tiden han prata)Men visst är boken ganska bra om än lite tjatig mot slutet. Fast mitt intresse väcktes, ska nog leta upp lite böcker med honom. Uppläsare Tomas Bolme gör ju det ännu bättre.BETYG:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar