lördag 2 januari 2010

Lördagen 2/1-10


Jag tog på mig dubbla sockar, fleeceställ, jacka, mössa,vantar och broddar, så gick jag iväg,äntligen kom jag iväg 1-0 till mig. Gick förbi kyrkogården över lilla bron till kyrkan där vår lilla å rinner,idag var allt fruset och snötäckt.Vackert är det men ganska kallt och lite blåsigt.
Jag gick ut på storgatan,typ största vägen där jag bor med alla affärer och så.Lite folk var ute och handlade dock mest i bokaffären,,hmm rean är väl ej ännu.
Kom runt och förbi ån igen fast på andra sidan.

Stegade på och fäktade lite med armarna för att få upp värmen,,kände lite skav i ena foten,,men kämpade på.Så efter en halvtimme var jag hemma igen, skoskavet berodde på att broddarnas band skärt in i bakfoten,,aj, aj.

Kröp ner en stund i sängen och läste,,fruktansvärt bra den boken Askungar.
Vem ligger jämte mig om inte Simba,,är han inte söt va??
Mia

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar