fredag 22 januari 2010

Fredag 22/1-10


Idag var jag hos doktorn,nej lika snygg som McDreamy var han inte, men inte fel heller.Dock i lite yngsta laget för mig. Så är det ju inte precis läge att flörta när man ligger ner och han klämmer på ens fötter, och fötter som är så äckligt.Resultatet av detta blev, först blodprov och sköld körtelprov fast det ser de på blodet med kanske. Efter det blir det röntgen och syns det inget där så blev det remiss till ortopeden. Jag sa ifrån denna gång (som någon sa till mig), så det händer något.
Hans diagnos var en nerv i kläm och han rekommenderade fotbad och vila i högläge med foten.
Så snackade han lite om artros,,det får jag googla sen.Tummen och handleden sa han inte mycket om, utan det blir röntgen.

Efter det åkte jag och handla lite, köpte en fin helsida lax.Någon som har något smaskigt laxrecept?
Ikväll blir det Varm Pastasallad till barnen och Baconost gratinerad broccoli till mig,,kanske något glas vitt,,de är ju MYSFREDAG.
Ha det skönt
Mia
http://www.youtube.com/watch?v=C8dmIbni4xI&feature=PlayList&p=9C416BAB77C30F37&playnext=1&playnext_from=PL&index=4
Kommer ni ihåg denna???

2 kommentarer :

  1. Vad bra att det kanske händer något! Sköldkörtelprov är alltid bra att ha, en dold kvinnosjukdom!

    Jag har artros eller begynnande artros i en tåled, det gör rackarns ont ibland, speciellt när jag kommer hem från en promenad o tar av mig skorna. Då måste jag snabbt stoppa fötterna i mina Birkenstock för att kunna gå.

    När jag gör lax gör jag oftast på enklast möjliga vis. Jag lägger hela sidan med skinnsidan UPP i en långpanna, låter den gå i ugnen och efter ca tio minuter är det lätt att lyfta av skinnet som torkat till lite. När den är klar har jag själv gärna kryddblandningen "sesam&wasabi" på, men barnen tar hellre en kryddad Crème Fraîche (t ex med örtkryddor). Jag tycker att laxen är fet o saftig nog utan sås...

    SvaraRadera
  2. Jag åt nåt supergott hos min dotter. Kan rekommenderas.
    Kolla här:

    http://matlagarna.blogspot.com/2009/04/mamma-pa-besok.html

    SvaraRadera