söndag 26 juli 2009

Ramona Fransson - Dyrbar kärlek

Vid ett inbrott hos familjen Svalborg försvinner inte bara dyrbar konst, utan även barnvakten, grannens dotter Elina Gullberg. Vad har hänt henne? Daniel och Miriam Gullberg är utom sig av oro. Spaningschef Greger Thulin med kolleger tar tag i utredningen.
Kennet Svalborg vill skilja sig från Viola och hon misstänker att han har träffat en annan kvinna. En dryg månad efter inbrottet hos familjen Svalborg hittas en ung naken kvinna i Göteborg, misshandlad till döds. En kort tid därefter hittas liket av en ung man i Mölndalsån. Skjuten till döds. Greger Thulin och kriminalteknikern Charlotte Engman undrar om det kan finnas ett samband mellan de mördade personerna? Hämtat ur Bokus

När jag var inne på Bokus hittade jag denna författare, ja, tänkte jag man kan ju prova.Och jag blev uppriktigt sagt förvånad, den var jättebra, spännande och faktiskt lite gripande med. Läs den..Däremot har jag inte hittat "Iskall hämnd" som ljudbok(det är hennes andra bok), men jag får leta vidare..
BETYG: 5
Mp3-bok (nedladdningsbar ljudbok)
Filformat: Ljudbok, MP3 (5-minutersspår) (189.0 MB)
Språk: Svenska
Inläsare: Reine Brynolfsson
Utg.datum: 2012-09-06
Förlag: Anomar Förlag
ISBN: 9789186465230
I min version var Ramona Fransson uppläsare, men hon har tänkt om sedan jag lyssnade på den.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar